• “het Hok”

    Deze week in de rubriek onze repetitie ruimte van het eerste uur “het Hok”.                             Dit “Hok” was een oud kippenhok dat omgebouwd was tot oefenruimte en staat in Mander bij het ouderhuis van onze organist Benny Lenferink. In de eerste 2 jaar van het bestaan van “de Helena’s”, waren we alle dagen met uitzondering van de Zondag daar te vinden om te oefenen. Hoe meer optredens hoe minder we repeteerden tot we uit kwamen op 1 x per week. De huidige bewoners Ria en Harrie lieten ons onlangs weten dat ze andere plannen met “het Hok” hadden en nodigden ons daarom uit om nog eenmaal een kijkje te nemen.

    Nadat “de Helena’s” waren gestopt met de repetities in “het Hok” hadden de kinderen van Ria en Harrie zich hierover ontfermt en hebben er een verblijf van gemaakt voor de jeugd. Helaas hebben we bijna geen foto’s van “het Hok” uit vroeger tijd maar 2 hebben we er toch nog. Op de eerste foto staan Frans Schulten (Links) en Benny Lenferink (Rechts) met daarachter de oude VW bus die we toen hadden en daarachter is nog net “het Hok” te zien.

    Op de 2de foto ziet u Roland Urban in “het Hok” die bezig is om het gips dat hij om de pols had bij te zagen omdat hij niet alle kleppen van de saxofoon kon bedienen. Na deze chirurgische ingreep kon hij blijven spelen.

    Hieronder ziet u foto’s die we tijdens ons laatste bezoek hebben gemaakt. Met de leden van de band en de eigenaren.

     

     

  • Laarzen

    Een boer is met zijn knecht op het land als hij tot aan zijn enkels in de blubber zakt. “Ga mijn laarzen halen,” zegt de boer. Als de knecht bij de boerderij is, komt hij de dochters van de boer tegen.
    “Hé, wat doe jij nou hier?” vragen de meiden.
    “Ik mag van de boer met jullie allebei naar bed!” zegt hij.
    “Daar geloven we niks van.”
    “Oh nee? Wacht maar, dan vraag ik het hem wel even,” en hij roept naar de boer op het land: “Moest ik er nou 1 pakken of 2?!”
    De boer: “Allebei natuurlijk!”

  • Trio Lovely-Dust

    Trio Lovely-Dust verzorgde lange tijd bij de Kul in Denekamp en bij “de Kei” in Oldenzaal dansavonden. Met z’n drieën maakten ze goede muziek en hadden veel succes. Links Karel Postma, midden Bennie Wijering en rechts Sjef Muller

  • “de Helena’s” op de Koale Kermis in Oatmuske in 1971

    Dit weekend is de traditionele Koale Kermis in Oatmuske weer.  Al vele jaren wordt dit feest gevierd en komen mensen van heinde en verre om iets van de gezelligheid mee te pikken. In 1971 maakten de Helena’s van de gelegenheid gebruik en werden in diverse attracties foto’s geschoten. Deze foto reportage werd genomen door Herman Haarhuis die momenteel in Ierland woont samen met zijn vrouw Frida. De samenstelling van “de Helena’s” was in 1971 als volgt:  Boven vlnr Roland Urban, Frans Schulten en Truus Braakhuis. Onder vlnr Benny Lenferink en Frans Heerink

    Hieronder een foto waar ook onze “Manager” Gait Ekelhof (oftewel TUIN) op staat. De foto is genomen bij Café de Guldene Crone in Ootmarsum waar “Tuin” de eigenaar van was.

    Hieronder een foto die genomen is tijdens het optreden overdag bij “de Rozenstruik” tijdens de kermis.

    Nog een foto van tijdens de kermis die is genomen bij “de Struik”. De namen van de jongen is niet bekend maar de anderen zijn vlnr Hein Koehorst, Benny Lenferink, Frans Heerink, Frida Haarhuis-Luttikhuis, Roland Urban en Johnny Kamphuis, en geknield Annie Frons-Brunninkhuis.

  • Hotelrekening

    Een koppel op weg huiswaarts, besluit na een vermoeiende vakantie, om wat uit te rusten in een hotelletje langs de weg. Ze vragen de receptionist om hen over vier uren weer te wekken.
    Bij vertrek krijgen ze een rekening gepresenteerd van 350 euro. De man ontsteekt in woede. De receptionist en de manager vertellen dat dit de standaardtarieven zijn. Het hotel beschikt over een riante sauna met massage, een zwembad met Jacuzzi, allemaal ter beschikking van de ge-eerde gasten.
    Elke avond een optreden van de beste artiesten uit Parijs, Londen en Amsterdam. De man zegt dat ze daar geen gebruik van hebben gemaakt. De manager blijft echter bij zijn verhaal: “Het is hier, dus u had er gebruik van kunnen maken”.
    De man schrijft morrend een check uit en overhandigt die aan de manager.
    Daarop roept deze verbaasd uit:! Maar mijnheer, dit is een check voor slechts 100 euro! Klopt, zegt de man, “Ik heb u 250 euro in rekening gebracht voor het vrijen met mijn vrouw”. “Maar dat heb ik niet gedaan”, roept de manager verontwaardigd.
    Daarop antwoordt de man,

    “Ze was hier, dus u had er gebruik van kunnen maken”.

  • The Diamond Stars

    Deze week The Diamond Stars op herhaling. De bezetting die u hier ziet is, t.o.v. de eerder geplaatste foto, aangevuld met zangeres Natalie. Deze zangeres heeft hiervoor gezongen bij de The Melody Swingers. Het nummer dat hierbij gedraaid wordt is van van The Diamond Stars zelf.

  • Mop van de week

    Klein Jefke bezoekt samen met zijn vader een paardenveiling. Hij kijkt toe als zijn vader bij verschillende paarden zijn handen laat glijden over de benen, romp en borst van de dieren. Klein Jefke vraagt: “Papa, waarom doe je dat?” Pap antwoordt: ” Omdat, wanneer ik paarden koop, ik wil weten of de paarden gezond en in goede conditie zijn.”   
    Klein Jefke kijkt bezorgd en zegt: “Pappie, ik denk dat onze postbode mamma wil kopen….” 

  • The Melody Swingers

    Deze week komen The Melody Swingers op herhaling omdat we nu de namen hebben van de muzikanten. De vorige foto met zangeres Natalie was van een later tijdstip. Op deze foto ziet u:  J. Wigger,  accordeon, bas en zang; R. Bakker, gitaar en zang; W. Lösbroek, accordeon, piano, orgel en zang; J. Welding, Slagwerk en zang. Van Gerard Wigger,  van The Silver Wings, kregen we door dat The Melody Swingers ook de dansavonden hebben verzorgd bij het Anker in Saasveld. Gerard heeft zijn eerste gitaar gekocht van de gitaris van The melody Swingers en heeft daar, naar zijn zeggen, nog jaren plezier aan beleefd. Deze foto is ons beschikbaar gesteld door Betsie Kienhuis-Egberts.

  • The Cats

    Deze week The Cats in de schijnwerpers. Geen enkele band kon er omheen om nummers van The Cats in hun repertoire op te nemen. Regelmatig traden The Cats op bij de Kul in Denekamp waar ondergetekende dan graag van de partij was.

  • Wir bitten um Fotos

    Da wir wissen das wir auch Deutsche Besucher auf diese Site haben, wollen wir auch ihnen fragen: „Wenn Sie Fotos haben von Musikkapellen die in die sixties und seventies bekannt waren, dann bitten wir Sie um uns die zu Verfugung zu stellen. Selbe denken wir an die Teddy’s , die Beliebten Teddy’s und auch die Blauen Jungs.

    Wir danken ihnen jetzt schon herzlich für ihre Hilfe.