The Diamond Stars

The Diamond Stars zijn met onderstaande foto al eerder aan de beurt geweest in deze rubriek maar op dat moment was de naam van de Bassist niet bekend. Nu weten we dat zijn naam Hennie Rikhof  is en dat hij destijds uit Hengelo kwam . Deze informatie is ons verschaft door Leo van Otten die we uiteraard hartelijk danken.

Deze foto is eigenlijk de platenhoes van de eerste single die ze gemaakt hebben in 1977. De verdere bezetting was in die tijd: Saxofoon Appie Boers, Orgel Willy Grote Punt, Drums Adje Loohuis, Zanger-Gitarist Jos Pierik.

Similar Posts

  • The Melody Swingers

    The Melody Swingers verzorgden begin jaren 70 de dansavonden bij Kothman in Oldenzaal. De zangeres Nathalie zong later nog een tijd bij The Diamond Stars. De drummer van The Melody Swingers was tevens de zanger die beschikte over een goed stemgeluid. Helaas zijn ons geen namen van de muzikanten bekend. Mocht u deze namen kennen dan horen we dat uiteraard graag.

  • Leuven Trio

    Tijdens een bezoek aan de Beverwijkse bazaar hoorden wij het Leuven Trio. Een mooie klank met allemaal mooie nummers. Mocht u in de gelegenheid zijn om de mannen te horen neem er dan even de tijd voor. 

     

  • Johan en Henk

    Johan en Henk spelen dans- en stemmingsmuziek.
    Johan is zanger/toetsenist. Henk drumt en zingt de tweede stem.
    Johan en Henk van der Sluis zijn geboren en getogen in Onstwedde. Ze komen uit een gezin van 9 kinderen en zijn opgegroeid met muziek. Na enige tijd in diverse bandjes te hebben gespeeld beginnen de broers aan een eigen muzikale carrière als het Duo Johan en Henk.
    De broers staan regelmatig in radio- en tv-programma’s zoals ‘Op volle Toeren’ om hun liedjes als Geloof Hoop en Liefde, Angelina, Kijk over je schouder, Het Brandweerlied, Van Veendam noar Olle Pekel te zingen. Ze maken in die periode 40 single’s, 7 LP’s en diverse cd’s.
    Na 17 jaar stopt Henk met optreden en Johan moet verder met andere partners.
    20 jaar later gaan Johan en Henk weer samen de bühne op voor een eenmalige reünie, in februari 2010. Dit voelt zo vertrouwd en goed dat ze besluiten om toch maar af en toe weer samen op te gaan treden. Er wordt zelfs een nieuwe cd uitgebracht, “Als vanouds”.

  • The Whiskers

    Deze week komen The Whiskers op herhaling. De reden hiervoor is dat we de vorige keer slechts één naam van de bezetting wisten. Via Frans Koersthuis hebben we de resterende namen gekregen. De bezetting was als volgt: Peter Nijland – Toetsen; Marcel Levink – Bas en zang; Walter Joosting – Trompet en zang; Gerard Bartelink – Sax Klarinet en zang; Benny Steenbeeke – Slagwerk en zang; Frans Koertshuis – Gitaar en zang. The Whiskers hebben 25 jaar bestaan.

    Frans is nog steeds bezig in de muziek in het duo “Remember”. Als we t.z.t. in het bezit komen van een foto zal die ook zeker op deze site geplaatst worden.

  • Twente Combo

    Het Twente Combo deze week in de schijnwerpers. Mocht U ons meer van deze band kunnen vertellen dan horen we dat graag.

    In Mei en Juni 2014 heeft deze band nogmaals opgetreden in Goor en op internet vonden wij daarover de volgende tekst:

    Het was het feest der herkenning gistermiddag in de zaal van camping Bomans, net buiten Goor. Het roemruchte Twente Combo bracht daar de voorpremière van het optreden eind juni in de tent tijdens het School en Volksfeest. Het achttal bracht een serie nummers uit de oude doos en liet zien en horen dat de sleet er, ondanks de leeftijd, nog steeds niet op zit. Het Twente Combo was in heel het land enorm populair in de jaren zeventig en tachtig en had een fanclub van meer dan 800 leden. Daarvan was een gedeelte ook gisteren aanwezig evenals de vrouw en dochters van wijlen Jan Brunnekreeft, beter bekend als Jan van de Ster. Hij was destijds de manager van de Goorse band.
    Twente Combo 1a

  • Eastlanders

    Deze week staan de “Eastlanders” centraal op onze site. Deze band speelde in de zeventiger jaren bij Roord in Oldenzaal de dans avonden waar onder getekende graag ging luisteren als dat mogelijk was. Ook heeft deze band vaak de muzikale omlijsting verzorgd bij dans wedstrijden. Deze foto en nog ca 165 andere foto’s hebben we vorige week gekregen via Gerard Wigger. Gerard had op zijn beurt de foto’s gekregen van Graads oet Riessen. Zeker 150 foto’s hadden we nog niet in ons bezit waardoor we deze site nog zeker 3 jaar elke week kunnen vullen met een andere foto. Ook van Marinus Bekkink hebben we de laatste tijd foto’s gekregen en met alle foto’s die we krijgen zijn we bijzonder blij en een welgemeend dank je wel is daarvoor zeker op de plaats.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *