• The Diamond Stars

    De foto die u hieronder ziet was een van de eerste foto’s die “The Diamond Stars” hebben gemaakt. Deze Denekampse formatie heeft vele jaren succes gehad in Twente en omstreken. De bezetting was in die tijd vlnr: Orgel Willy Grote Punt, Zanger-Gitarist Jos Pierik, Saxofoon Appie Boers en Drummer Adje Loohuis.

  • Bij de grens

    Er komt een man op een fiets aangereden met een zak op de bagagedrager.

    Douanebeambte: “Heeft u iets aan te geven?”
    Man: “Nee”.
    Douane: “Wat heeft u dan in die zak?”
    Man: “Zand”.
    Tijdens de controle blijkt dat het inderdaad om zand gaat.
    Een week lang komt de man elke dag met zijn fiets bij de grens met een zak op de bagagedrager.

    Op de 8e dag wordt de douanebeambte toch wantrouwend.
    Douane: “Wat vervoert u in die zak?”
    Man: “Zand”.
    Douane: “Mmmmm, even kijken”.
    Deze keer wordt het zand gezeefd. Uitslag: alleen maar zand.
    Elke dag passeert de man met zijn fiets en een zak de grens.

    Na twee weken wordt het de douanier toch te bont en hij stuurt het zand naar een laboratorium voor nader onderzoek.

    Resultaat: het is alleen maar zand!
    Na twee verdere maanden van zandtransport houdt de douaneman het niet meer uit en hij zweert:

    “Ik geef u zwart op wit dat ik u niet zal aangeven, maar ik voel aan mijn klompen dat u iets smokkelt. Wat is het?”
    De man antwoordt: “Fietsen”.

  • De Amerado’s

    De band die deze week in het voetlicht staat is het dans en stemmings orkest “De Amerado’s”. Deze band kwam uit Oldenzaal en Losser en bestond uit de bandleden:             R. Verhijen, Gitaar en zang; W. Hemme Basgitaar en zang, J. Platje, Orgel accordeon en zang en B. Withag, drums.

  • The Black Beats

    Uit Denekamp kwam de band  “The Black Beats”. Volgens informatie zou deze foto gemaakt zijn in 1965. Wie de muzikanten waren weten we helaas niet maar Huize Singraven is op de achtergrond duidelijk te herkennen.  Voor meer informatie houden wij ons gaarne aangeboden.

  • The Melody Swingers

    Deze week kregen we onderstaande mail van Bob. Ter nagedachtenis  aan Rudi Bakker plaatsen we daarom deze week nogmaals een foto van “The Melody Swingers”

    De muzikanten op de foto zijn: J. Wigger, R. Bakker, J. Lösbroek en J. Welding

    =============================================================

    Mijn oom Rudi speelde in deze band, helaas is hij overleden in juni 2011.
    Het was een hele goede professionele muzikant net als de rest.
    in je eentje maak je geen muziekband, dat doe je samen.
    heel veel leuke avonden meegemaakt dat ze speelden.

    mvg Bob

  • The Whiskers

    Als reactie op een voorgaande plaatsing van een foto van “The Whiskers”, op onze website, kregen we van Anke van Ritbergen onderstaande foto toegestuurd uit het begin van de jaren 70 en nadere informatie van “The Whiskers” waarvoor onze hartelijke dank.

    “The Whiskers” zijn ontstaan als vriendengroep vanuit de Harmonie St. Joseph in Oldenzaal. De originele samenstelling was als volgt:

    Harry Analbers – trombone, tuba en zang
    Jan Platvoet – bas en dwarsfluit
    Tonny Eshuis – Keyboard, orgel, piano, trompet
    Frans Koertshuis – gitaar en zang
    Benny Steenbeke – slagwerk en zang
    Gerrit van Ritbergen – trompet, accordeon, saxofoon.

    In deze samenstelling heeft de band opgetreden in de periode van 1970 tot 1980. Hierna zijn “The Whiskers” verder gegaan in de formatie zoals eerder op de site is aangegeven.

  • De Helena’s

    Volgend jaar is het 45 jaar geleden dat de Helena’s zijn opgericht. Daarom nu een foto van het 35 jarig bestaan in 2002. Om dit te vieren hadden we een avond georganiseerd in café Ossenvoort in Ootmarsum waar we bijna 600 bezoekers mochten begroeten en daar hadden wij nooit op gerekend.

  • Verkooptruc

    Een stofzuiger verkoper belt aan bij een huis. Als de vrouw open doet, stuift hij naar binnen, strooit hondenpoep op de vloerbedekking en zegt: “Als de stofzuiger dat niet in 3 minuten schoon heeft gemaakt, eet ik het zelf op!” Hierop reageert de vrouw: “Wilt u er ketchup of mayonaise bij?” “Hoezo?”, vraagt de verkoper verbaasd. “Nou,” antwoordt de vrouw, “we zijn net verhuisd en er is nog geen elektriciteit aangesloten….”

  • Datos Kwartet

    Deze week een band waarvan we de naam niet kennen. De foto hebben wij gekregen van Gerrit Schuurman. Op de onderstaande kaart staat zowel aan de voor- en achterkant de naam van de band niet. Wel staan de namen van de bandleden vermeld. Mocht er iemand zijn die de naam van dit orkest kent dan willen we dat erg graag weten. De band bestond uit: