• Reflection

    Komende week is de band “Reflection” uit Steenwijk het middelpunt van de belangstelling. De band bestond uit J. Venema, orgel en zang; P. Lubbinge, basgitaar; A. Middelveldt, Tenorsax en zang; B. Luning, trompet en F. Leestemaker, drums en zang. Jan de Vries was de manager van de band. In de toekomst zullen we nog een foto plaatsen van “Refelection” die dan uit Goor komen. Of deze twee band in relatie staan tot elkaar kan misschien beantwoord worden door een lezer van deze site.

  • 40 jarig huwelijksfeest Sauer – Peters

    Wist U dat “de Helena’s” op 11-11-2011 hebben gespeeld op het 40 jarig huwelijksfeest van het echtpaar Sauer – Peters? Het leuke hierbij is dat wij als “de Helena’s” 40 jaar terug ook gespeeld hebben op hun huwelijk in nagenoeg dezelfde samenstelling. Door op  bijgaande link te klikken kunt u een klein stukje zien wat door het Roadhoes in Tubbergen op hun site is gezet.   http://yfrog.com/03wayz

  • Belastingdienst

    Er loopt een vent het belastingkantoor binnen en 5 minuten later komt hij spiernaakt naar buiten.
    Zijn maat ziet dat toevallig en vraagt wat er gebeurd is..
    ‘Kut-belastingdienst.’ zegt hij, ‘Ze hebben mij gewoon letterlijk en figuurlijk helemaal uitgekleed.’

    ‘Verdorie,’ zegt zijn maat, ‘ik moet er nu ook naar toe, maar ik zal ze wel hebben, ik kleed me nu al uit.’
    Afijn, hij loopt spiernaakt het belastingkantoor binnen en 5 minuutjes later komt hij weer naar buiten.
    Hij heeft een blinddoek om, een kurk in zijn kont en een touwtje om zijn leuter met een knoop erin.’Wat hebben ze toch met jou gedaan ?’ vraagt zijn maat.
    ‘Potverdorie,’ zegt hij, ‘bij mij hebben ze ook nog het gas, water en licht afgesloten.’

  • Ans Loman

    Afgelopen week is Ans Loman overleden en begraven. Samen met Herman , Wendy en Arjan heeft ze deelgenomen aan “de Helena’s” reis naar Tirol in 2008. Wij wensen haar man, dochter en schoonzoon veel sterkte om het verlies van Ans te dragen en te verwerken.

    “de Helena’s”

  • Beleefd Plezier

    In een klein dorpje ging een huisje van plezier
    zich vestigen naast de pastorie.

    De pastoor was daarmee helemaal niet blij mee
    en stopte een briefje in de brievenbus met als tekst :
    “Wees een dame, en maak geen reclame”

    De dame van het huisje van plezier keek raar op
    bij het lezen van het briefje, en schreef er eentje
    terug met als tekst :
    “Wees een heer en kom ook ‘n keer.”

  • Kermis in Ootmarsum

    Komend weekend 4, 5 en 6 november is er weer kermis in Ootmarsum. Al generaties lang komen de mensen van heinde en verre om samen met de inwoners van Ootmarsum dit feest te vieren. In de jaren 70 speelden “De Helena’s” bij de Rozenstruik. Hieronder een foto van deze band die genomen is in 1971 op de kermis bij de suikerspin kraam. Vlnr boven: Frans Schulten, Kermis medewerker, Frans Heerink, Roland Urban, Benny Lenferink en op de voorgrond Truus Braakhuis – Bekke.

    Op Zaterdag 5 November speelt de 9 mans formatie “Fluitje van een Cent” uit Ootmarsum bij Hotel Restaurant Van de Maas aan de Grotestraat en gezien de ervaring van voorgaande jaren zal het wel weer een volle bak worden. Wij wensen de mannen dan ook weer veel succes.

    Staand vlnr: Bert Hofman  –  Tenor en Alt Sax, Jos Diepenmaat  –  Bas Gitaar, Henk Veldboer  –  Zang en Trompet,  Gerard Velthuis  –  Konga’s / Mondharmonica,  Theo oude Avenhuis  –  Drums en Zang, Ben Westerhof  –  Trompet, Bertus Lansink  –  Keyboard / Bar. Sax en Zang, Voor vlnr: Erik Nijhuis  –  Trompet,  Jan Vos  –  Solo Gitaar, Ben Raatgerink – Geluidstechnicus (staat niet op de foto)

  • De IJsboer

    Toen Sofie terug kwam van een verre vakantie vernam ze, dat tijdens haar verlof,haar grootvader overleden was.
    Als goede kleindochter ging ze bij haar 95-
    jarige grootmoeder langs om haar te condoleren.
    Aangezien ze wist dat haar opa in blakende gezondheid verkeerde, vroeg ze aan oma waar opa aan overleden was.
    Mijn kindje, antwoordde oma: opa kreeg een hartaanval.
    Vorige week zondagochtend toen we de liefde bedreven.
    Waarop Sofie reageerde met te zeggen dat seks voor mensen van tegen de honderd toch af te raden was…..
    Maar nee schatje, zei oma: reeds enkele jaren lang en gelet op onze ouderdom hadden we ons voorgenomen dat het beste ogenblik voor ons beiden om seks te hebben was het ogenblik dat op zondagmorgen de kerkklokken begonnen te luiden.
    Dat was voor ons het juiste ritme, niet te snel en niet te traag, gewoon erin bij de DING, en eruit bij de DONG….!!!

    Plotseling moest oma een traantje wegpinken, en ze zei:
    Als die stomme ijsboer met zijn klingelende bel niet langs was gereden had opa nu nog geleefd.