Summerset

Deze week de band Summerset uit Enter. Dit was geen bruiloft orkest maar speelde op dansavonden zoals bij Van Olfen in Weerselo. Ze speelden stevige muziek en ook veel van de Creedence Clearwater Revival. Slecht één naam is mij bekend van de jongens die in de band speelden nl. B. Rosink.

Similar Posts

  • The Whiskers

    Deze week komen The Whiskers op herhaling. De reden hiervoor is dat we de vorige keer slechts één naam van de bezetting wisten. Via Frans Koersthuis hebben we de resterende namen gekregen. De bezetting was als volgt: Peter Nijland – Toetsen; Marcel Levink – Bas en zang; Walter Joosting – Trompet en zang; Gerard Bartelink – Sax Klarinet en zang; Benny Steenbeeke – Slagwerk en zang; Frans Koertshuis – Gitaar en zang. The Whiskers hebben 25 jaar bestaan.

    Frans is nog steeds bezig in de muziek in het duo “Remember”. Als we t.z.t. in het bezit komen van een foto zal die ook zeker op deze site geplaatst worden.

  • Orkest Bluesette

    Toe wij, de Helena’s, in 2009 begonnen met het plaatsen van foto’s van andere orkesten waren wij zover wij weten de eerste. Momenteel vind je vele verschillende groepen die ook foto’s van band op het internet zetten. Daaruit blijkt, dat toen wij begonnen met plaatsen,  we het bij het rechte eind hadden en er veel interesse was naar de foto’s van muziek groepen uit het heden en verleden. Wij hebben nog genoeg foto’s om nog enkele jaren door te kunnen gaan. Deze foto’s hebben we of zelf verzameld, of we hebben ze gekregen van anderen waarvoor we uiteraard erg dankbaar zijn.

    Deze week maar een foto van het orkest Bluesette uit Enschede. Twee van de 4 namen staan hieronder vermeld maar we zouden ook graag de namen van de andere 2 muzikanten weten.

     

  • Duo Remember

    Deze week het Duo Remember . Sinds 2011 is de bezetting Frans Koertshuis van de vroegere Wiskers speelt gitaar en zang en Tonnie van der Meche keyboard en zang. Dit duo maakt uitsluitend hits van de jaren 1960-70 en spelen geen bruiloften. Deze foto is vers van de pers en is ons doorgestuurd door Tonnie. Wilt u meer weten over dit duo kijk dan even op hun website.

  • Major Dundee Band

    The Major Dundee Band werd in 1977 opgericht in Oosterhout bij Nijmegen. De band staat onder leiding van Dick van Altena en trad op 17 december van dat jaar voor het eerst op. De bezetting was op dat moment als volgt:
    • Dick van Altena, zang en (bas)gitaar
    • Ton Verkooyen, zang, gitaar en drums
    • Ferry Tang, zang en basgitaar
    • Karel Momberg, zang, gitaar en drums
    • Jan Gerrits, zang, gitaar, harmonica en feetboard
    Aan het begin van 1978 vond de eerste wisseling plaats en trad Peter van Vlaanderen aan op de basgitaar als vervanger van Ferry Tang.

    Snelle start
    In 1978 verscheen de eerste single, The longer the distance, met een plaats op nummer 29 van de Nationale Hitparade en nummer 35 van de Nederlandse Top 40. Het nummer was geschreven door Fred Limpens en werd uitgebracht bij het Killroy-label van Johnny Hoes. Nog hetzelfde jaar werd de elpee I bought me a fidddle today uitgebracht.
    Dankzij de single beleefde de band een snelle start. Ondanks dat het de enige plaat is geweest die de hitparades heeft bereikt, werd de band meteen een gevestigde naam onder de countryliefhebbers en werd het al meteen gerekend tot een van de beste countryrock-groepen van Nederland.
    In de jaren tachtig verlieten Karel Momberg, Peter van Vlaanderen en Ton Verkooyen de band en traden de bassist Roy Schenkhuysen en gitarist Cor de Vos toe. Hierna had Van Altena het druk met solo-albums en een verzamelalbum met meerdere artiesten, waardoor de activiteit van de band een tijd op een laag pitje kwam te staan.

    Heropleving vanaf 1988
    In 1988 hadden de wisselende drummers de band verlaten en trad de drummer Rob Verhaaf toe. De band kwam weer tot leven en bestond op dat moment verder uit Van Altena, Jan Gerrits en Cor de Vos.[1]
    Via het label Marlstone kwam in 1990 het derde album uit met de titel, Continental cowboy. Toni Willé, de voormalige zangeres van Pussycat, zong mee als gastzangeres en samen werd de single It turned out to be you uitgebracht. Deze werd later nog gecoverd door de countryzanger Ben Steneker en zijn dochter Camen. Daarnaast bracht Van Altena het nog eens uit met Carmen Steneker. De band bleef in al deze jaren een albumband en bleef tegenvallende singleverkopen houden. In 1991 werd de verzamelaar The best of The Major Dundee Band uitgebracht.
    In 1994 werd de naam verkort tot Major Dundee. Ook verscheen er een nieuw album via het label Marlstone. Op het album met de titel Making history speelde de Amerikaanse Tex-Mex-accordeonist Flaco Jiménez mee. Jiménez was in dat jaar in Nederland en speelde ook mee op platen van anderen, zoals The moon is mine van Rowwen Hèze, My heart and soul van Piet Veerman en Shine on van de rest van The Cats met Jan Akkerman.

    Actieve jaren 2005-2006
    In de jaren erop verschenen enkele albums, waaronder Home skies waaraan de gastmusici Ben Jansen, André Houtappels, Joost van Es en Paul van Vlodrop meewerkten. Op dit album en het album Silver – live! (2002) speelde ook de Coriovallum Pipe Band mee met doedelzakmuziek. Daarnaast was Van Altena veel bezig met het schrijven van songteksten voor anderen.
    In 2005 verscheen de single Somewhere someone die de band maakte met de drie zussen van Pussycat. In 2006 vertrok Rob Verhaaf na achttien jaar als drummer van de band en maakte hij plaats voor Willem Cremers. In hetzelfde jaar verscheen het album Young gods, met duetten met Pussycat, Toni Willé. Henk Wijngaard en Ruud Hermans (ex-The Tumbleweeds).

    Tekst overgenomen uit Wikipedia.

     

     

  • Die Beliebten Teddy’s

    Op 29 december kreeg ik onverwachts maar zeer welkom bezoek van Waldemar (Sohni) Mätzke uit Lage.  In korte tijd heeft hij veel verteld over zijn verleden als muzikant en in welke band hij heeft gespeeld zoals o.a. Alexis, Sunflower en Die Beliebten Teddy’s. Deze laatste band speelde in dezelfde tijd bij Schiewink in Uelsen als wij De Helena’s. Wij speelden om de 14 dagen op zaterdag en Die Beliebten Teddy’s spelden de andere weken op zondag. We hebben afgesproken dat ik binnenkort naar Lage ga en een bezoek breng aan Sohni Mätzke om nog meer muzikale verhalen te horen en nog wat foto’s te scoren. Later komen wij hier zeker op terug.

    Vlnr: Peter Dobbrunz; Elektronisch Akkordeon, Detlef Mätzke,  Sohni Mätzke; Gitaar, Fritz Schulz; Drum

  • Vulcano’s

    De Vulcano’s deze week op de voorgrond. We kennen als enige naam van dit gezelschap de drummer Edwin Timmers. Weet u wie de andere muzikanten zijn dan horen we dat zeer graag op dehelenas@gmail.com

3 Comments

  1. Hallo Helena`s

    De POPband SUMMERSET die later overging in de formatie FOR SALE en daarna met enkele personele wijzigingen uiteindelijk als ARSIS vele successen boekte, geeft a.s.zaterdag 8 december 2012 een concert in zaal Van OLFEN te Weerselo.

    Het concert wordt georganisserd door JR SOUND
    .
    Uit leden van SUMMERSET,FOR SALE en ARSIS is een formatie gevormd.

    De Band naam is; AFS ROcK

    met repertoire uit de seventies.

    de publiciteits campagne wordt binnenkort gestart.

    Wilt u meer weten over the Night Stars klik dan http://www.thenightstars.nl

  2. A.s.zat. 17 nov. 2012 THE NIGHTSTARS live in Rest. `t Hagen te Haaksbergen.
    aanvang 20.30 uur programma ;Echoes of the Sixties.

    Grootste hits 60 jaren o.a. Beatles Bee Gees
    Stones Fortunes Herp Alpert tyuana brass Duitse, franse en Nederpop songs die inmiddels de cultstatus hebben bereikt.

    voorverkoop mail; mrobers@home.nl
    warenhuis wildenborg Haaksbergen
    aan de zaal vanaf 19.30uur entree 7 euro.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *