The Little Stars

Als eerste in de rubriek “Herkent u deze nog?” een foto van “The Little Stars” uit Langeveen. Deze band is in de zelfde periode begonnen als “de Helena’s” in 1967.

De band bestond uit vlnr: Bas gitariste Ria Pierik, Band leider en organist Gerrit Schuurman, Gitarist Johan Verenjans en Drumster Betsie Egberts

Reacties zijn uiteraard meer dan welkom.

Similar Posts

  • Jet Set

    De band Jet Set uit de jaren 70 van de vorige eeuw in de spotlights. De band bestond uit onderstaande muzikanten.

    Jet Set Hengelo Bertus Lansink
    Brian Sprukkelhorst
    Johnny Beck
    Freddy Stuivenberg
    Hans Harmsen

    Jet Set 2a Jet Set 2b

  • Assorti

    Een trio uit Hengelo en omgeving staat deze week in de schijnwerpers. Als U weet wie de muzikanten zijn dan horen we dat uiteraard erg graag.Assorti 1a Assorti 1b

  • Karmis in Oatmuske met “de Helena’s”

    In 1971 is bijgaande foto gemaakt van “de Helena’s” op de Koale karmis in Oatmuske. (Voor de niet Twentenaren een vertaling Kermis in Ootmarsum). Voor deze foto’s moesten we op tijd zijn want om 10.00 moest we beginnen met het optreden bij café De Rozenstruik. De namen op de foto:  Links boven Ronald Urban; Rechts boven Benny Lenferink; onder van links naar rechts Frans Heerink; Truus Braakhuis en Frans Schulten.

    Volgende week is het dan weer zover en begint vrijdag de kermis in Ootmarsum. De band “Fluitje van ‘n cent” treed op bij Café Restaurant van de Maas en we wensen de mannen dan ook veel succes en heel veel plezier toe.
    Helena's 1971 1

  • Lemmon Band

    De Lemmon band staat deze week centraal op de site van “de Helena’s”. De Lemmon heeft meer dan 25 jaar bestaan en hebben veel succes gehad. De samenstelling van de band is vaak gewijzigd maar op de onderstaande foto staan: Willem Langkamp, sax en trompet; Henno Kuipers, gitaar; Jolanda Steffens,  zang; Harry te Wierik op de toetsen en Hans Zieverink op drums.

    Voordat bovenstaande bezetting tot stand kwam heeft Martin Essink  3/4 jaar meegespeeld bij de Lemmon band. De bandleden waren beroeps en Martin wilde dat niet worden. Toen kwam Henno Kuipers bij de band, maar die kreeg vrij snel een zenuwverlamming en heeft Martin weer meegedraaid tot hij hersteld was.

6 Comments

  1. Wat leuk om déze foto uit die periode bij jullie op de site tgen te komen.
    Ja, een mooie tijd. We hebben zelfs nog een keer samen geoefend. In hety schuurtje in Mander. (Was het niet bij ‘t Hoepel in de buurt?
    Hartelijke groeten,

    Johan Verenjans

  2. Hallo Johan,

    Geweldig dat je reageert op onze site. Heel langzaam komen de berichten binnen van de oude bands en gelukkig horen we alleen maar positieve geluiden. Je hebt gelijk we repeteerden in die tijd bij onze organist Benny Lenferink oftewel Benny van Kroesweffers Bets. En die locatie was tegenover ‘t Hoepel. Maak je nog muziek en kom je de oud Bandleden nog wel eens tegen. Zo ja, dan moet je ze de groeten doen.
    Ik zie dat je uitbater bent van een Bed&Breakfast accomodatie. Het ziet er leuk uit en met je welnemen zal ik een link op onze site zetten.
    Heb jij misschien nog oude foto’s van bands uit de vorige eeuw? Zo ja dan zou ik ze graag willen zodat ik ze kan plaatsen. Een mooi verhaal over The Little Stars is uiteraard ook meer dan welkom.
    Waar ik erg nieuwsgierig naar ben is hoe heb je onze site en jullie foto gevonden. Is dit mond op mond reclame of heb je het gevonden door te Googlen.
    De groeten en we horen graag van je.
    Frans Schulten

  3. het was een mooie tijd met de little stars .
    als ik de foto zie komen de herenneringen weer boven.
    die goeie ouwe tijd, ik moet er wel eens aan denken .
    waar zijn die jaren gebleven ,en nog vind ik drummen mooi ,ik ben het nog niet verleerd.
    gr .aan john verenjans
    met ria en gerrit heb ik nog altijd een goed contact
    gr. betsie

  4. Hallo Betsie,

    Leuk dat je reageert. De foto’s van de bands worden geplaatst om herinneringen boven te halen en de muzikanten (van weleer) en andere mensen verhalen te ontlokken. Je schrijft dat je het drummen nog niet verleerd bent, betekent dit dat je nog steeds actief bent achter ‘n drumstel?

    Groeten namens “de Helena’s”
    Frans Schulten

  5. Wat leuk om onze allereerste foto op jullie site te zien !
    We weten dit via Johan Verenjans .
    We hebben zelf ook nog heel wat fotos van vroegere bands
    De klarinet tist van The Klengola Stars heet Willy Karel.
    We hebben nog regelmatig contact met Betsie
    Zij heeft na ons nog vele jaren in het Orion Combo gespeeld Maar die zijn
    inmiddels ook gestopt.

    Groeten Van gerrit en Ria Schuurman.

  6. Hallo Ria en Gerrit,

    Hopelijk is alles goed met jullie? Fijn dat jullie reageren. Ik zal de naam van de klarinettist van de The Klengola Stars z.s.m. gaan vermelden.
    Die foto’s zou ik graag willen kopieren. Van The Little Stars heb ik nog meerdere foto’s doe t.z.t. aan de beurt komen. Zijn jullie nog actief in de muziek wereld? Graag hoor ik meer van jullie en uiteraard de groeten van ons allen.
    Namens de Helena’s
    Frans Schulten.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *