The Klengola Stars!

“The Klengola Stars”. Wie heeft ze niet meegemaakt op bruiloften, feesten of partijen.

Vlnr:

Saxofonist en Klarinettist Willy ?, Organist Jannie Engelbertink, Gitarist en Zanger Herman Kroeze, Drummer Bertus Engelbertink en Zanger Leo Engelbertink.

Mocht er iemand zijn die de achternaam van Willy kent, kan die middels een bericht in deze site doorgeven.

Similar Posts

  • de Joanny’s

    Van Sam Nienkemper kregen wij onderstaand bericht.

    In de begin jaren 70 zijn “de Joanny’s” begonnen als trio, met als drummer: Johnny Goering (lead zanger), accordeonist: Jannie Wijlens en gitarist: Jan Kruip. Later werd Jan Kruip door achtereenvolgens Arnold Slager, William Ekkel en Harrie Siemerink opgevolgd. In de latere jaren gingen Johnny en Jannie als duo verder en als band hebben ze  in Haaksbergen en omstreken veel bruiloften en partijen verzorgd en staat de naam “de Joanny’s” nog in menig Haaksbergenaar in ‘t geheugen gegrift!De Joanny's 1b

  • Bryhado Orchestra

    Het Bryhado Orchestra is een uitvloeisel van de band The Bryhado’s. Deze band speelde vroeger veel bij de Kei in Oldenzaal, Bays in Reutum en later ook in Duitsland bij Schiewink in Uelsen. Helaas kennen we niet de namen van de muzikanten maar wellicht is er een lezer die ons daaraan kan helpen. 

  • The Little Stars

    Deze week weer een oude foto uit het begin van de zeventiger jaren van The Little Stars uit Langeveen. Deze foto stamt nog uit het begin van de band nadat gitarist Johan Verenjans de band had verlaten en werd opgevolgd door Jan Pot. In die tijd waren de orgels nog loodzwaar en was het altijd weer een krachtinspanning om de orgels op het podium, en aan het einde van het optreden weer in de bus te krijgen. Momenteel zijn de moderne orgels (Keyboards) zo licht in gewicht dat ze zeer simpel te verplaatsen zijn. 
    The Little Stars 11a

    The Little Stars 11b

     

     

     

     

  • Geronimo

    Morgen 19 juli om 14.00 uur treed Geronimo op bij Havezathe Het Everloo in Rossum in een nieuwe bezetting op het podium. Nieuw zijn Bassist Onno de Vries en toetseniste Felice Robers. De andere muzikanten zijn Jos Klein Nagelvoort op drums, Jan Ravenhorst op Solo Gitaar, Bram Mulder op Solo Gitaar en voor het geluid, licht en de P.R. zorgt John Hassink. Ze maken een mooie mix van de 60er jaren muziek, in passende sfeer, van ondermeer The Shadows, Cliff Richard, The Beatles, The Eagles,  The Hollies, Bellamy Brothers, etc. etc.

  • Duo Cricket

    Van het Duo Cricket hebben helaas geen informatie. Wie ze zijn en waar ze vandaan komen zouden we graag willen weten, stuur al uw informatie s.v.p. naar dehelenas@gmail.com.
    cricket-1a cricket-1b

  • ZZ & de Maskers

    ZZ & De Maskers, begonnen in 1962,  was een van de eerste Nederlandse beatgroepen. De voorman gedurende de eerste jaren was de zanger en componist Bob Bouber (pseudoniem van Boris Blom), die met zijn achtergrond als acteur verantwoordelijk was voor de opvallende optredens en het imago van de groep. ZZ stond overigens voor ‘Zingende Zaag’. Hun debuutsingle ‘Dracula’ uit 1964 werd meteen een groot succes en ook met de single ‘Ik Heb Genoeg Van Jou’ uit 1965 scoorde de band een grote hit. De Maskers namen ook een aantal liedjes op met twistlegende  Chubby Checker. Bouber ging eind 1965 alleen verder en schreef de hit ‘Ik Heb Geen Zin Om Op Te Staan’ voor de groep HET. De Maskers brachten met wisselend succes nog een aantal platen uit en traden tot 1973 in verschillende bezettingen op. Op instrumentale nummers van De Maskers uit de jaren zestig was Jan de Hont de solist. De bekendste ‘evergreen’ van De Maskers is het prachtige ‘La Comparsa’ uit 1963, een fraaie gitaarbewerking van een compositie voor piano van de Cubaan Ernesto Lecuona. ‘La Comparsa’ van ZZ & De Maskers werd in 1963 als single uitgebracht door Artone Records. Op de B-kant stond het nummer ‘Quizas, Quizas, Quizas’.

    Bron: Wikipedia

13 Comments

  1. Leuk dat ik mij zelf op deze website zie. Ik ben de drummer van de Klengola Stars. De achternaam van Willy is: Karel. Groetjes, Bertus (inmiddels 80 jaar)

  2. Hallo Bertus,

    Das is lang geleden dat ik je gesproken heb, maar erg leuk dat je reageert op onze site. Een van de eerste foto’s die ik op deze site geplaatst heb was een foto van The Klengola Stars en er zullen er zeker nog wel enkele volgen. Mocht je nog oude foto’s hebben van bands die je kwijt wilt, dan ben ik altijd geïnteresseerd. Ik heb nog veel foto’s en kan daar nog 2 jaar mee vooruit maar aanvulling is altijd wenselijk.

    Good goan.

  3. Hallo Klengola Stars,
    Wat leuk dat ik nog eens via deze weg iets van jullie hoor.
    Ik ben van het Swallow Combo, en we hebben vaak met elkaar gesproken. Ook al omdat Herman Kroeze bij ons heeft gespeeld destijds en ik vaak met jullie Jannie heb gespeeld. ( ik moest het nog leren)
    Zo hoor je nog een wat van onze oud collega muzikanten. Erg leuk.
    Bertus ik wens je nog veel gezonde jaren.
    groetjes van Arnold Kamphuis toetsenist Swallow Combo

  4. Wie weet het adres van mijn neef Herman KroeSe met een S en niet met een Z.? of zijn mailadres /telefoonnummer? groetjes Herman Wevers je Neef.

  5. Hallo Herman,

    Dank voor de informatie. De volgende keer zal ik er aan denken dat het met een S geschreven moet worden.
    Volgens de laatste informatie die ik gekregen heb zou Herman al enkele jaren terug overleden zijn. Ik heb geen bewijs en hoop dat het niet waar is maar diegene die het mij vertelde was er behoorlijk zeker van.

    Groeten Frans

  6. Beste Frans Dank voor je reactie misschien dat zijn zus Carrolla nog leeft weet je dat misschien het laatste adres wat ik had was dat ze aan de Zwartsweg woonde tegenover het tankstation/spoorwegovergang klein driene groetjes Herman

  7. Hallo Herman,

    Van zijn zus Carrolla kan ik je helaas niets vertellen. succes met je zoektocht.

    mvg

    Frans

  8. Hoi Herman,

    Ik ben Hermann zijn oudste zoon, maar hij is al bijna 10 jaar niet meer bij ons.

  9. Hallo Robert,

    Bedankt voor je reactie.
    Vroeger vaak contact gehad met je vader. Jammer dat hij niet meer bij ons is.
    Op de plaats waar hij nu is zal hij zeker met een gitaar in de hand op ons neer kijken.

    mvg

    Frans

  10. Cafe Arends in Lattrop, de Klengola Stars ten top ! Altijd feest en heerlijk dansen.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *