The Silver Wings
Op speciaal verzoek nog een keer een foto van “dee jongs oet Soasel en Weersel”
Met Speciale dank aan Gerard Wigger die deze presentatie gemaakt heeft. Dubbelklik op onderstaande Link.
Op speciaal verzoek nog een keer een foto van “dee jongs oet Soasel en Weersel”
Met Speciale dank aan Gerard Wigger die deze presentatie gemaakt heeft. Dubbelklik op onderstaande Link.
In de jaren 70 van de vorige eeuw was de band Migra’s bekend in Nederland. Ze hebben diverse hits gemaakt die nog steeds te horen zijn bij verzoekplaten programma’s en bij de Piraten. Gitarist Stanny Goossens is nog steeds actief als muzikant in het duo Boemerang. De naam Migra’s is ontstaan door de eerste letters van hun woonplaatsen van de muzikanten, Mill en Grave samen te voegen.


Op herhaling deze week de band “The Diamond Stars” uit Denekamp. We hebben nog heel wat foto’s op de plank liggen maar deze week hebben we gekozen voor een foto waarbij de twee nestors van de band Willy Grote Punt en Appie Boers erbij zijn gaan zitten. Helaas kennen we niet de namen van de 3 andere muzikanten maar een van de lezers zal ons dat vast wel kunnen vertellen. 
Deze week nog eens een foto van de “The Klengola Stars” uit Oldenzaal. De band bestond uit de gebroeders Bertus, Jannie en Leo Engelberting met daarbij Herman Kroese en Willy Carel. Bijgaande foto, die uitgegeven werd, was zo groot als een speelkaart en aan de achterzijde stond de kalender van 1971.

“De Vier” uit Brabant deze week op de voorgrond. Deze band heeft 4 jaar opgetreden en is ontstaan nadat “Boemerang” uit elkaar is gegaan. De volledige namen zijn; Linksboven Theo Visser en Rechtsboven Johnny Meijer. ( Deze twee mannen hebben daarvoor bij “The Sunstreams” gespeeld. Linksonder is Theo Kersten die daarvoor bij “The Sunshines” gespeeld heeft. Rechtsonder staat Stanny Goossens die daarvoor bij “Boemerang” en “de Migra’s” gespeeld heeft. Van Stanny hebben we ook deze foto en informatie ontvangen.

Nogmaals een foto van “The Little Stars” uit Langeveen. Dit maal in de bezetting waarbij Johan Verenjans de band had verlaten en Jan Pot de plaats had ingenomen. Op de foto van links naar rechts Jan Pot, Gitarist en Zang; Gerrit Schuurman, Orgel en Zang, Ria Schuurman-Pierik, Basgitaar en Zang en Betsie Egberts, Drums en Zang.
Mooi verhaal, film. Top !.