The Whiskers
Op verzoek plaatsen we nogmaals een foto van de Whiskers uit Oldenzaal. Onderstaande mannen hebben menig feest voorzien van hun muziek.
Op verzoek plaatsen we nogmaals een foto van de Whiskers uit Oldenzaal. Onderstaande mannen hebben menig feest voorzien van hun muziek.


Op herhaling nogmaals “The Little Stars” uit Langeveen. Vlnr op de foto ziet u Jan Pots, Gitarist; Betsie Egberts, Drum; Ria Pierik, Bas Gitaar en de leider van de band Gerard Schuurman. Deze band heeft vele bruiloften en partijen verzorgd met hun muziek. Een belangrijk aandeel van de foto’s die u wekelijks op deze site ziet hebben we gekregen van Gerrit Schuurman en van Betsie Egberts waarvoor natuurlijk onze hartelijk dank. 
De Gebroeders Brouwer was een Nederlands trompet duo afkomstig uit Hierden.
Het door Pierre Kartner ontdekte duo, bestaand uit de broers Rende en Henk Brouwer, was vooral in de jaren zeventig en tachtig tot 1998 van de twintigste eeuw succesvol. Zij maakten toen samen met onder meer Ben Cramer en Jacques Herb deel uit van de De Vader Abraham Show (met diverse optredens in het Rotterdamse Ahoy) en traden regelmatig op in Op volle toeren, een televisieprogramma van de TROS vol met Nederlandstalige muziek.
Ook namen ze diverse albums op, onder anderen met Klaas Jan Mulder en met verschillende koren, waaronder het tv-koor The Clarion Singers dat door Rende Brouwer werd opgericht. In 1979 brachten de gebroeders Brouwer samen met de Duitse acteur Horst Tappert de single Kerstmis alleen uit, waarop Tappert in het Nederlands zingt.
Het duo was tot 1998 actief. Henk Brouwer (53) overleed op 15 oktober 1999.
Informatiebron: Wikipedia

Duo Topas deze week op de voorgrond. volgens onze informatie komen de mannen uit Oldenzaal en Enschede maar de namen weten we helaas niet. Uiteraard horen we dat graag.


Deze week de Groningse Ard Eggen op de voorpagina omdat hij in het verleden enkele aardige nummers op de plaat heeft gezet. In 2012 werd Eggens veroordeeld tot 18 maanden cel straf en daarna hebben wij niets meer van hem gehoord.

Wat waren ze nog jong, de mannen van The Little Stars. De man rechts op de foto, Gerrit Schuurman, is samen met o.a. zijn vrouw Ria een van de oprichters nu alweer meer dan 53 jaar geleden.


Gisteren lazen we in de Twentsche Courant – Tubantia het droeve bericht dat de zanger van de dialect band Zand, Zeep & Soda is overleden, Ter na gedachtenis aan hem draaien we deze week het nummer Sjikkerfrits.
Jaren geleden, ik denk in 1967, had ik een collega in Den Haag die een soort manager was van een band met de naam De Whiskers. Hij heette Aad van Holsteijn. Die was eens ziek en ik nam zijn ‘taak’ met de band over. In die hoedanigheid was ik bijv. bij een concert aanwezig in Club 7 (in de buurt van Zandvoort). Jullie speelden toen o.a. Happy Together. Onvergetelijk! Waren jullie die Whiskers??????
Hallo Jos,
Hier in Twente hebben we wel een band gehad met de naam The Whiskers die bestaan hebben van Ca 1970 tot 1995. Er heeft bij mijn weten nooit een man ingespeeld met de naam Aad van Holsteijn. Ook trad deze band op in Twente en zeker niet in de buurt van Zandvoort.
Mocht je meer willen weten dan hoor ik het graag.
mvg
Frans