Las Palmas

Het Trio Las Palmas uit Rijssen deze week in de spotlights, Mocht u nog iets kwijt willen over dit trio dan horen we dat uiteraard graag op dehelenas@gmail.com.Las Palmas

Similar Posts

  • X-tra

    Over de band X-tra kunnen we u helaas niet veel vertellen, maar misschien zijn er bezoekers van deze site die ons meer kunnen vertellen. In dat geval houden we ons warm aanbevolen.
    X-tra 1a X-tra 1b

     

  • Stanny Goosens / Boemerang

    Deze week kregen we onderstaande mail van Tiny de Leest uit Boekel. Uiteraard bedankt voor toezending van deze mail en zullen hem doorsturen naar Stanny. We zijn het helemaal met je eens dat Stanny een geweldige muzikant/gitarist is. Via deze site hebben we hem leren kennen als een rustige en aardige persoon zonder kapsones. Daarom plaatsen we vandaag maar een foto van hem als gitarist van de band Boemerang.

    Beste Stanny.
    Een mooi verhaal van jou gevonden op het internet. En tot op de dag van vandaag nog steeds muziek maken, GEWELDIG !!!  Je bent en je blijft een echte ras muzikant, en dit vanaf het eerste uur toen we nog zo groen waren. Veel succes gekend en altijd gewoon en vriendelijk gebleven. Als je nog wat repertoire zoekt, Deze gitaarsolo heb ik in 1985 op de plaat gezet. Misschien iets voor jou ?   https://youtu.be/PHj-lR5PGBw  Goed dansbaar en mooi in het gehoor liggend.
    Met vriendelijke groet   Tiny de Leest uit Boekel.

  • Arne Jansen

    Arne Jansen werd geboren als Aloys Wieger Jansen als de op een na jongste in een gezin met tien kinderen. Als negenjarige jongen mocht hij aan de hand van muziekuitgever Jaap de kruyff enkele Duitstalige singles opnemen. Jansen trad op als Aloys Jansen en later Aloys Johnson. Op aandringen van zijn moeder leerde hij het vak van kapper, maar hij bleef tegelijkertijd bezig met een carrière in de muziek, waarin hij zich vooral op Duitsland richtte. In het begin van de jaren ging hij optreden met zijn begeleidingsband ‘Les Cigales’. Dit leidde in 1972 meteen tot de grootste hit uit zijn loopbaan: MEISJES MET RODE HAREN stond 17 weken in de Nederlands Top 40 en 12 weken in de Daverende dertig. Het reikte tot respectievelijk de derde en de vierde plaats. Het liedje was tevens te horen in de film Turks Fruit. In de Top 2000 nam het liedje zijn hoogste positie in tijdens de 2000-editie: 1038.                                                                                                     Dit eerste succes wist Jansen nooit meer te evenaren. Wel had hij gedurende de jaren zeventig en ’80 een handjevol kleinere hits, waaronder  Zeven brieven. Het laatste hitje van Jansen dateert uit 1992, toen Zeg eens meisje tot de 34e plek kwam. Naast zijn muzikale activiteiten trainde Jansen politiehonden, en had hij een stoeterij waar hij minipaarden fokte.                                                                         Op 10 december 2007 overleed Jansen op 56-jarige leeftijd. Volgens zijn manager Menno Muis pleegde hij zelfmoord op zijn boerderij in Silvolde. Jansen zou overspannen en neerslachtig zijn geweest, onder meer door de recente dood van een broer en een zus. Vier dagen voor zijn overlijden was Jansen nog te zien in een televisieprogramma op RTV Oost waarin hij werd geïnterviewd.                                    Op 17 december 2007 maakte platenmaatschappij Telstar bekend dat het vorig jaar geschreven nummer “Schaam je voor je tranen niet” van Jansen uit te zullen brengen op single. Dat nummer werd zaterdag 15 december tijdens de begrafenis gedraaid. Jansen heeft het destijds geschreven voor zijn overleden broer.

    Bovenstaande tekst is overgenomen uit Wikipedia.

    Arne Janssen 1a

     

  • Johan en Henk

    Johan en Henk spelen dans- en stemmingsmuziek.
    Johan is zanger/toetsenist. Henk drumt en zingt de tweede stem.
    Johan en Henk van der Sluis zijn geboren en getogen in Onstwedde. Ze komen uit een gezin van 9 kinderen en zijn opgegroeid met muziek. Na enige tijd in diverse bandjes te hebben gespeeld beginnen de broers aan een eigen muzikale carrière als het Duo Johan en Henk.
    De broers staan regelmatig in radio- en tv-programma’s zoals ‘Op volle Toeren’ om hun liedjes als Geloof Hoop en Liefde, Angelina, Kijk over je schouder, Het Brandweerlied, Van Veendam noar Olle Pekel te zingen. Ze maken in die periode 40 single’s, 7 LP’s en diverse cd’s.
    Na 17 jaar stopt Henk met optreden en Johan moet verder met andere partners.
    20 jaar later gaan Johan en Henk weer samen de bühne op voor een eenmalige reünie, in februari 2010. Dit voelt zo vertrouwd en goed dat ze besluiten om toch maar af en toe weer samen op te gaan treden. Er wordt zelfs een nieuwe cd uitgebracht, “Als vanouds”.

  • Trio Lovely Dust

    Vandaag, na lange tijd, maar weer een foto van Trio Lovely Dust uit Oldenzaal. Deze foto dateert van 1967. In die tijd speelden ze bij dancing de Kei in Oldenzaal  en de Kul in Denekamp

  • The Diamond Stars

    De foto komt uit het begin van “The Diamond Stars”. De bezetting van de deze Denekampse formatie was vlnr: Orgel Willy Grote Punt, Zanger-Gitarist Jos Pierik, Saxofoon Appie Boers en Drummer Adje Loohuis.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *