The Wicone’s

Deze week kregen we via Jos Jambor al heel snel de informatie dat Appie Koop overleden was. Daarom zetten we onderstaand bericht opnieuw op onze site ter nagedachtenis aan hem. De plaat die u hierbij hoort is door Appie zelf gemaakt en ingezongen.

De foto is van “The Wicone’s” uit Oldenzaal uit de zestiger jaren. De samenstelling van de band was als volgt vlnr: Herman Welberg, Saxofonist en Basgitarist; Jos Hilgenberg, Drum; Albert (Appie) Koop, Orgel, Accordeon en Zang en Wim Postma, Zang, Klarinet en Sax;

Wicone's 1b bk

Similar Posts

  • Gemini

    Gisteren kregen we van Jos Jambor een foto van de band Gemini in een vier mans formatie. Hij had op onze site een foto gezien van een drie mans formatie maar had geen idee of de ze twee foto bij elkaar hoorden. Bij het controleren bleek dat het zeker bij elkaar hoorde omdat op de foto van de drie mans formatie de namen van Herman Lippinkhof, Herman Heitbrink en Riny Pleysier voorkwamen. De laatste 2 namen komen ook voor op de foto van de vier mans formatie samen met H. Scholten en F. Harder.

    Onderstaande personen hebben in de band Gemini gespeeld

    Herman Lippinkhof Drum / Zang
    Herman Heitbrink Orgel / Bas / Sax / Klarinet / Zang
    Riny Pleysier Gitaar / Bas / Orgel / Zang
    H. Scholten Sax / Klarinet / Zang
    F. Harder Drum / Zang

     

     

  • Vinzzent

    Zanger Vinzzent heeft in September opgetreden tijdens de veiling van het Glazen Huis Ootmarsum en kon de aanwezige toeschouwers prima vermaken met zijn optreden.

    Vinzzent, pseudoniem van Vincent Johannes Rudolf Claase (Winterswijk, 20 juli 1978) is een Nederlands zanger. Vinzzent heeft een Nederlandse moeder en een Indische vader, hij groeide op in een muzikale familie. Al jong was hij bezig met muziek maken en componeren en ook bekwaamde hij zich in de studiotechniek. Hier volgde hij later een opleiding voor en werd de vaste studiotechnicus van diverse Nederlandse artiesten, waaronder Rob de Nijs. Zelf besloot hij ook weer te gaan zingen en ging optreden als live artiest en vertolkte zowel Nederlandstalig als Engels materiaal. Het Nederlandstalige materiaal schreef hij meestal zelf.

  • De Helena’s

    Deze week is het alweer 3 jaar geleden dat we samen met 100 fans in 2 bussen vertrokken zijn naar het mooie Wild Schönau in Tirol. Wat was het een geweldige reis en wat hadden we veel plezier. Nu heeft de band al sinds maart niet meer gerepeteerd vanwege de Corona crisis maar zo gauw het kan beginnen we weer. In de audio speler draaien we deze week het nummer “Eins, zwei oder Drei-tausend Jahre” van de Zillertaler Haderlumpen waar we in Oostenrijk veel succes mee hadden.

  • Naamloos??

    Deze week hebben we weer een foto waarvan de naam van de band ons onbekend is. Mocht er iemand zijn die de naam weet dan horen wij dat uiteraard heel graag.  Bij uitzondering plaatsen we dit keer ook de achterkant van de kaart om alle informatie die we hebben te plaatsen. 

  • Gezellig Dansen

    25 Oktober a.s. verzorgen de bands “de Helena’s” en “More Fun” samen een dansavond in Café en Zalencentrum De Vereeniging in De Lutte. De bands hebben ieder hun eigen sound en liedjes en zullen afwisselend voor u gaan spelen. Ook speelt de band “More Fun” op 18 oktober bij De Molenberg voor een dansavond.

  • de Joanny’s

    Van Sam Nienkemper kregen wij onderstaand bericht.

    In de begin jaren 70 zijn “de Joanny’s” begonnen als trio, met als drummer: Johnny Goering (lead zanger), accordeonist: Jannie Wijlens en gitarist: Jan Kruip. Later werd Jan Kruip door achtereenvolgens Arnold Slager, William Ekkel en Harrie Siemerink opgevolgd. In de latere jaren gingen Johnny en Jannie als duo verder en als band hebben ze  in Haaksbergen en omstreken veel bruiloften en partijen verzorgd en staat de naam “de Joanny’s” nog in menig Haaksbergenaar in ‘t geheugen gegrift!De Joanny's 1b

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *