Affection
Dansorkest Affection deze week op de voorgrond. Mochten er mensen zijn die hier meer van weten te vertellen dan horen we het graag.

Dansorkest Affection deze week op de voorgrond. Mochten er mensen zijn die hier meer van weten te vertellen dan horen we het graag.

The Shuffles was een Nederlandse popgroep aan het einde van de jaren 1960 en het begin van de jaren 1970, met als frontman Albert West.
In 1963 trad de dan 14-jarige Albert Westelaken toe tot het Brabantse dansorkest The Shuffles, dat ontstond uit de schoolband van de Angelus Ulo en opgericht werd door bassist Hans van Liempt. De groep werd aangevuld met toetsenist Hans Sleutjes en gitarist Jos Janssens. Promotor Jan Vis ontdekte de groep en onder zijn leiding bracht de groep enkele singletjes uit. In 1969 verliet Jos Janssens de groep en hij werd vervangen door Henk van den Heuvel.
De groep werd het meest bekend met de hitsingle “Cha-La-La, I Need You”, waarmee ze in 1969-1970 negentien weken in de Nederlandse Top 40 stond en een gouden plaat verdiende. Wereldwijd werden er vijf miljoen singles van verkocht. Daarna boekte de groep nog enkele kleinere successen in de lage landen, vooral door de uitstraling van frontman Albert Westelaken. Die verliet in 1973 de groep om een solocarrière te beginnen onder de artiestennaam Albert West. Terwijl alle andere groepsleden hun eigen weg gingen, stelde gitarist Henk van den Heuvel een nieuwe groep samen onder de naam “New Shuffles”, maar die kende weinig succes en hield al snel op te bestaan.
Op zondag 22 augustus 1999 gaven The Shuffles op het Gildeplein te Rosmalen een reünie-concert.
Bron: Wikipedia

Van Juergen Eilts uit Neuenhaus kregen we onderstaande foto van “die Blaue Jungs”. Deze Duitse band speelde veel in de grensstreek zoals we al eerder hebben bericht. De muzikanten op onderstaande foto zijn Folker Eilts, elektronisch accordeon; Heins Roters, Saxofoon en Richard Portheine als Drummer. Wie de gitarist links op de foto is weten we helaas niet. Folker Eilts heeft tot kort voor zijn dood in 2003 nog opgetreden als een mans formatie.
Van Stanny Goossens kregen het volgende verhaal:
In de jaren 1960 hadden wij een beatgroep genaamd The Galleons. ( Dat was ruim voor de periode dat ik bij de Migra’s zat waar ik de kans kreeg om beroepsmuzikant te worden. ) Wij maakten toen nummers van The Beatles / The Stones / Stepping wolf / Cliff Richard en ook The Shadows / The Jumping Juwels etc. etc.
Ook wij hadden lange haren zoals elk Beat-orkest toen ter tijd had! Aangezien een van onze gitaristen in dienst moest lagen wij met ons orkest even stil. Daar The Locomotions uit het plaatsje Gemert (die wij heel goed kenden) een aanbod kregen om in Duitsland in Ruhrort bij Duisburg bij Tante Olga voor twee maanden in een maand – argument te komen optreden werd geen nee gezegd. Maar omdat de sologitarist / zanger van de Locomotions ( Harry Slits ) om de een of andere redenen niet meekon werden wij: Henk Kahlert zanger van de Galleons en ik als solist gevraagd ! Wij grepen dat avontuur met twee handen aan. Inderdaad hebben wij daar twee maanden gewerkt. Ons loon was toen 300,= D mark per week met gratis inwoning. In die tijd enorm veel geld maar bij terug komst in Holland was alles op!
Wilt u meer van Stanny lezen kijk dan ook op www.roaringsixtees.nl
Op de foto staat Stanny links achter.
Enkele weken geleden kregen wij onderstaande foto van Herman Vennegoor. Het Trio Lovely Dust is begonnen in 1967 heeft veel dansavonden gespeeld bij o.a. de Kei in Oldenzaal en de Kul in Denekamp. Ook zijn door hun vele bruiloften en bedrijfsfeesten van muziek voorzien.

En of ik deze band ken. Helaas bestaat deze band al enkele jaren niet meer. Band komt uit Aadorp (Overijssel)
Band trad veel op bij bruiloften, maar ook wel bij evenementen. Het repertoire was breed van top40 tot 80’s en 90’s.
De band was op de weg goed herkenbaar aan de blauwe bandbus Mercedes Hanomag Henschel.
Foto, wie is wie?:
Slaggitarist en zanger – Eddy Lucassen (links zittend op hoge kruk)
Drummer, saxofonist en zanger: Geert Braakman (staand in het midden)
Gitarist en leadzanger – Jan Braakman (zittend in het midden)
Basgitarist en zanger – Evert Oldenhuis (staand rechts)
Keyboard en zanger – Bennie Schutte (zittend op grond)
Jammer dat band is gestopt, maar ja de heren worden ook een dagje ouder en lopen alle 5 in de 60.
Hallo Frits,
Leuk dat je reageerd en dank voor de namen. Ik ben er blij mee en zal ze in mijn archief vastleggen. Mocht jij of de bandleden nog meer foto’s hebben of andere wetenswaardigheden dan houden wij ons zeker aanbevolen.
Nogmaals bedankt.
mvg Frans
Wat ontzettend leuk om te zien. Eddie Lucassen is mijn vader en hij zingt en speelt nog steeds gitaar alleen nu nog voor zijn kleinkinderen. Ook hebben de bandleden nog steeds contact met elkaar. Trots op je pap!
Trots op mijn pa, Jan Braakman zanger en gitarist van de band. Echt een muzikale man muziek is hem alles ,wat kan hij niet spelen qua instrument. Met zijn enorme enthousiasme was hij echt een gangmaker. Goede herinneringen aan.
Hallo Nathalie,
Mooi dat je reageerd en dat je trots bent op je pa. Heb jij misschien nog meer foto’s of informatie van de band Affection. Ik hoor het graag en zal foto’s zeker gaan plaatsen.
stuur je info maar naar dehelenas@gmail.com
m.v.g.
Frans