The Nightstars

Deze week “The Nightstars” uit Enschede in de schijnwerpers. De band bestond uit: Bert Baarslag, gitaar en zang; Hans Sullewski, bas, gitaar en zang; Martin Robers, Orgel, accordeon en zang; Gerard Weeing, trompet en zang; Karel Ter Riet, drums en zang.

Als er nog lezers zijn die ons meer over deze band kunnen vertellen dan horen we dat uiteraard heel graag.

Similar Posts

  • De Roffels

    De  Roffels , zijn terug van weggeweest, de band stopte een paar jaar geleden maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en de zusjes Roelie & Jantina zullen nu als duo de draad weer oppakken en hun oude hits weer nieuw leven inblazen.

    De Roffels scoorden in de jaren 80 grote hits met “Geef mij die oude boerderij, Het Spinnewiel, Vrede, Sneeuwman uit Het Noorden en veel anderen.

    De Roffels 1a De Roffels 1b

  • Ben Lansink

    Deze week hebben we gekozen om Ben Lansink uit Markelo op de voorpagina te zetten.  Deze ras artiest met een goede stem en een geweldige accordeonist heeft vele jaren zijn sporen in de muziek verdient. De muziek die u hierbij hoort is van het Ben Lansink Trio ergens uit de jaren 70. 

  • Rick ‘n Roll & The Crazy Cadillacs

    In de schijnwerpers dit keer de band Rick ‘n Roll & The Crazy Cadillacs. De band bestond uit Rick Bolscher – Zang en Gitaar; Jaap ter Keurs – Piano en Zang; Rogier Goossen – Contrabas; Albert Schepers – Saxofoon  en Zang; Casper Kamerich – Drums; Bas Hulsink – Bluesharp en Zang.

  • The Lords

     The Lords waren de begeleidingsband van Rob de Nijs in zijn vroege carrière, met wie hij in 1962 een talentenjacht won en zijn eerste grote hit “Ritme van de regen” scoorde. De band bestond uit leden zoals de gebroeders Jan en Hans de Hont, en Rob’s eigen broer Bert de Nijs op drums. Ze veranderden van naam van de Shakin’ Tigers naar The Lords en waren cruciaal voor zijn doorbraak. 

  • Switch Combo

    The Switch Combo uit Hengelo deze week in de Spotlights.

    Rudie Vaneker is de oprichter van de band welke in 1967 onder de naam de Jolly Jokers als vrienden band begonnen is, in 1969 is de naam gewijzigd in THE SWITCH COMBO voor dancing, feestavonden , bruiloften, en partijen.

    Ze zijn begonnen bij café de Molen in Fleringen, toen naar café Warmelink (de Bakker) in Geesteren. Daarna hebben we gespeeld in Postiljon Hengelo, Dieka van de Kruisweg, De Zon in Goor, City Center in Groenlo, E8 in Goor, Radstake in Varseveld, zaal Vink in Etten,bij te Pas in Genderingen, de Harmonie in Winterswijk, de Postwagen in Tolbert, De Kruisweg in Marum (Fr), Oldebret in Wehl, de Snor in Sevenum, in Valkenburg in Limburg, het Wapen van Doetinchem, Oelebret in Dalen, ´t Stupke in Coevorden , zaal Reimink in Lemeleveld, Takens in Balkbrug, de Bierton in Zwolle, Bodum of de Zie in Emmeloord, Nachtweg in Genemuiden, Wiener Café in Enschede, Hotel Centraal in Zuid Laren, Royal Hengelo, Mensink (Bays) in Reutum, de Kul in Denekamp, Roord Oldenzaal, en zaal Wiggers in Oldenzaal. Ook hebben ze veel gespeeld in de kazernes in Duitsland. Ook hebben ze gespeeld in Duitse dancing’s zoals Sperwer en, Zum Boogen in Nordhorn.

    In 1976 is er een LP opgenomen in Hamburg en daarna een Duitse LP opgenomen in 1977/1978. Ook was er een TV optreden bij KRO in het programma “Bij ons in”, Deze opnamen waren in het Wapen van Beckum, Ook waren er diverse radio opnames bij de VARA en KRO. Zelfs in Duitsland was er TV optreden in “die Drehscheibe” waarvoor men naar Köln moest voor de opnames. Rond deze tijd (1978) is ook de naam gewijzigd in SWITCH voor dansavonden, feestavonden bruiloften en partijen, en gingen ze ook met en zangeres werken. De orkestleider bleef Rudie Vaneker.

    De band heeft 34 jaar bestaan, in verschillende bezettingen. Op het moment dat er een Engels talige single en Duits talige LP is opgenomen was de bezetting; Drums Hans Burger, Bas Frans Timmerman, Gitaar en zang Henk van Rhenen, Keyboard Willie Oortgiesen, Sax – Klarinet en zang Rudie Vaneker.

    Hierna wijzigde de bezetting in; Drums Dirk Brouwer, Gitaar en zang Luuk Brinkman, Bas Frans Timmerman, Keyboard Wilfried Bult Sax – Klarinet en zang Rudie Vaneker en zangeres Edit Bakker.

    De laatste bezetting was; Drums en zang Koos Wiekenkamp Bas en zang Frans Timmerman, Gitaar en zang Hans Suiters, Keyboard Wilfried Bult Sax – Klarinet en zang Rudie Vaneker en zangeres Marga bult.

    Ook is de band  aangesloten geweest bij artiesten bureau BVM Enschede, maar toen kwamen er diverse wijzigingen in de band, Als top 40 orkest trad men op met 6 personen inclusief een zangeres. Ook is de band veel gevraagd als begeleiding’s orkest. Op feestavondorkest en bruiloften kon men kiezen uit een bezetting van 4 tot 6 man. De naam “THE SWITCH COMBO” is nog altijd eigendom van Rudie Vaneker.

     

    Bovenstaande informatie hebben we gekregen van Rudie Vaneker. Ook schreef hij onderstaande en dat willen we graag zo aan onze lezers presenteren.

    Ik ben de Site van “de Helena’s” op internet tegen gekomen toe ik zocht op de naam “The Switch Combo” omdat een goede vriend me zei dat onze band vaak te vinden was op Internet met de plaat “Het mooie Twentse land”, en de Engels talige single “You never have”. Dat ik deze platen nog eens op internet zou tegenkomen had ik nooit gedacht. Vroeger hadden we altijd een ideaal n.l. om een hit te scoren. We hadden alles zoals een grote installatie, een grote bus, een grote show, maar helaas nooit geen hit gehad……….

    De volgende Muzikanten hebben in The Switch combo gespeeld:

    Switch Combo, The Hengelo Rudi Vaneker Sax / Klarinet / Zang 1969 2003
    Switch Combo, The Hengelo T. Koerselman Toetsen / Zang 1969
    Switch Combo, The Hengelo Frans Timmerman Bas / Zang 1969
    Switch Combo, The Hengelo Henk van Rheenen Gitaar / Zang 1969
    Switch Combo, The Hengelo Jos Hilgenberg Drum 1969
    Switch Combo, The Hengelo J. Sterrenburg Drum / Zang 1969
    Switch Combo, The Hengelo M. van Keulen Bas / Gitaar / Zang
    Switch Combo, The Hengelo Hans Burger Drum
    Switch Combo, The Hengelo Willie Oortgiesen Toetsen
    Switch Combo, The Hengelo Dirk Brouwer Drum
    Switch Combo, The Hengelo Luuk Brinkman Gitaar / Zang
    Switch Combo, The Hengelo Wilfried Bult Toetsen
    Switch Combo, The Hengelo Edit Bakker Zang
    Switch Combo, The Hengelo Koos Wiekenkamp Drum / Zang
    Switch Combo, The Hengelo Hans Suiters Gitaar / Zang
    Switch Combo, The Hengelo Marga Bult Zang

4 Comments

  1. Beste heren collega’s,

    De foto is genomen in 1967. De flowerpower vierde hoogtij en de boetieks met blitse kleren rezen als paddestoelen uit de grond. The Nightstars staan hier afgebeeld in trendy kleding en het is jammer dat er alleen zwartwitfoto’s van zijn, want de jasjes waren buitengewoon kleurig. In deze brand new outfit speelde de groep in dancing Mensink in Reutum waar, helemaal in de sfeer van de hippiecultuur, halverwege de avond door de bandleden bloemen werden uitgedeeld in de zaal.

    Met vriendelijke groet,

    Bert Baarslag

  2. zaterdag 30 november 2013
    THE NIGHTSTARS met Echoes of the Sixties
    zalencentrum WINKELMAN Buurse.
    aanvang 20.30 uur.
    voorverkoop; winkelman buurse
    per mail; mrobers@home.nl

  3. The Nightstars
    a.s. zaterdag 6 juli de Haarmuehle Open Air.
    besslinghook 57 D- 48683 Ahaus -Alstätte (grensovergang buurse)
    18.00 tot 22.00 uur entree vrij.
    Echoes of the Sixties met een tribute to the Beegees en the Beatles.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *