Gisteravond hebben wij als de Helena’s de Single van “Ons Verhaal” in ontvangst mogen nemen en de oud Leden van het Orion Combo de Single “DOS 37”. De mannen van Expansie vinyl hadden het idee opgevat om het clublied van DOS 37 uit Vriezenveen op de plaat te zetten. En daarvoor namen ze contact op met oud leden Betsie Kienhuis en Bertus Krabbe van het Orion Combo die dat lied rond 1980 op hadden genomen. Een afspraak over het uitbrengen met hun lied was snel gemaakt en daarna moest er door de mannen van Expansie vinyl nog een nummer voor de andere kant van de single gevonden worden. Betsie, die sinds 2021 bij de Helena’s speelt, vertelde hun dat de Helena’s een nummer hadden opgenomen en dat dat nummer wel een mogelijkheid was. Ook hier werd snel een afspraak over gemaakt en zie daar na 56 jaar zijn de Helena’s voor het eerst op Vinyl verschenen. De plaat is zo lang de voorraad strekt te koop bij alle leden van de Helena’s voor een bedrag van 15 Euro of bij www.expansievinyl.nl
Hieronder de leden van de Helena’s, Orion Combo en de mannen van Expansie Vinyl. Vlnr: Bennie Loman, Benny Lenferink, Frans Schulten, Betsie Kienhuis, Bertus Krabben, Tim en Eric. Helaas was de zangeres van de Helena’s, Jorien Snijders, verhindert om bij de presentatie aanwezig te zijn.

Het Swallow combo heeft tot in de jaren 70 veel gespeeld door heel Twente maar voornamelijk in oldenzaal bij “de Bond ” en in Tubbergen bij Kemperink. Er zijn ook talloze bruiloften gedraaid. Daarna heb ik samen met Wim van de Berg, Roel van de Berg en Hans van de Kant “Easy Four” en later “Easy Music” opgericht. Deze laatste met nu als bassist Joop Draayer spelen we nog sporadisch bij Theaterhotel in Almelo. Dit is dit jaar voor het laatst.
Hallo Arnold,
Dank je voor de reactie. Zo weten de bezoekers van de Site een beetje meer van het “Swallow Combo”.
Als je foto’s van je laatste 2 formaties hebben dan zou ik die graag ontvangen om ze t.z.t. ook op de Site te kunnen zetten.
mvg
Frans