Swallow Combo

De foto van dit Dans, Show en Amusementsorkest “SWALLOW COMBO” uit Hengelo en Almelo is alweer van heel wat jaren terug. De bandleden waren op dat moment: Arnold Kamphuis; Orgel, Piano,  Accordeon, solo en Steelgitaar en Zang: Ben Kamphuis; Bas- en Begeleidings-gitaar en Zang; Joop Buis, Tenorsaxofoon, Slaggitaar en Zang; Johan Kamp, Slagwerk en Zang.

Similar Posts

  • John & Graads

    Het duo John en Graads zou ook nu nog prima in de carnavalstijd kunnen meedraaien. Het plaatje dat hierbij gedraaid wordt is opgenomen door John & Graads.John & Graads 1

  • Uitreiking Single

    Gisteravond hebben wij als de Helena’s de Single van “Ons Verhaal” in ontvangst mogen nemen en de oud Leden van het Orion Combo de Single “DOS 37”. De mannen van Expansie vinyl hadden het idee opgevat om het clublied van DOS 37 uit Vriezenveen op de plaat te zetten. En daarvoor namen ze contact op met oud leden Betsie Kienhuis en Bertus Krabbe van het Orion Combo die dat lied rond 1980 op hadden genomen. Een afspraak over het uitbrengen met hun lied was snel gemaakt en daarna moest er door de mannen van Expansie vinyl nog een nummer voor de andere kant van de single gevonden worden. Betsie, die sinds 2021 bij de Helena’s speelt, vertelde hun dat de Helena’s een nummer hadden opgenomen en dat dat nummer wel een mogelijkheid was. Ook hier werd snel een afspraak over gemaakt en zie daar na 56 jaar zijn de Helena’s voor het eerst op Vinyl verschenen. De plaat is zo lang de voorraad strekt te koop bij alle leden van de Helena’s voor een bedrag van 15 Euro of bij www.expansievinyl.nl

    Hieronder de leden van de Helena’s, Orion Combo en de mannen van Expansie Vinyl. Vlnr: Bennie Loman, Benny Lenferink, Frans Schulten, Betsie Kienhuis, Bertus Krabben, Tim en Eric. Helaas was de zangeres van de Helena’s, Jorien Snijders, verhindert om bij de presentatie aanwezig te zijn.

     

  • Pagost Walewscy Orchestra Band

    Afgelopen week hebben waren we uitgenodigd voor een bruiloft in Polen. Met ca. 40 Nederlanders, tussen de Polen, hebben we genoten van het vele eten, drank, gezelligheid en uiteraard de muziek. Door de 4 koppige band is muziek gemaakt van ‘s middags 16:00 uur tot ‘s nachts 04:00 uur. Bij aankomst werden alle gasten door de muziek buiten welkom geheten. En direct nadat de mensen in de zaal waren begonnen ze te spelen. Bij navraag bleken het vier broers te zijn die een geweldig stukje muziek maakten. De man die 5 blaasinstrumenten plus de gitaar kon bespelen en ook nog veel zong was wel de gangmaker van de band.  Telkens weer ging hij met een blaasinstrument de zaal in en was de leider van een polonaise. Al met al een erg goede band die gebruik maakten van de nieuwste snufjes op muzikaal gebied.  Toen we in de nacht huiswaarts gingen werden we weer begeleid door de muzikanten naar de bus . 

  • The Wiconé’s

    Deze week de band The  Wiconé’s uit de De Lutte en Oldenzaal. Deze band speelde in de jaren 60 en begin jaren 70 dansavonden in het Bernardusgebouw De Lutte. Debandleden waren v.l.n.r Herman Welberg, Saxofonist en Basgitarist; Jos Hilgenberg, Drums; Albert (Appie) Koop, Orgel, Accordeon en Zang; Wim Postma, Zang, Klarinet en Sax. De band is begin jaren 70 gestopt waarna Appie Koop is begonnen met het Country Quartett. Wim Postma was een begenadigd zanger en heeft in 2009 nog een CD uitgebracht.

  • Follow Me

    Deze week het trio “Follow Me” wat ontstaan is uit “de Helena’s”. De leden van de band zijn Bennie Lenferink, Keyboard en Accordeon en Zang; Henri ten Berge, Basgitaar en Zang en Edwin Timmers, Drum en Zang.

2 Comments

  1. Het Swallow combo heeft tot in de jaren 70 veel gespeeld door heel Twente maar voornamelijk in oldenzaal bij “de Bond ” en in Tubbergen bij Kemperink. Er zijn ook talloze bruiloften gedraaid. Daarna heb ik samen met Wim van de Berg, Roel van de Berg en Hans van de Kant “Easy Four” en later “Easy Music” opgericht. Deze laatste met nu als bassist Joop Draayer spelen we nog sporadisch bij Theaterhotel in Almelo. Dit is dit jaar voor het laatst.

  2. Hallo Arnold,
    Dank je voor de reactie. Zo weten de bezoekers van de Site een beetje meer van het “Swallow Combo”.
    Als je foto’s van je laatste 2 formaties hebben dan zou ik die graag ontvangen om ze t.z.t. ook op de Site te kunnen zetten.
    mvg
    Frans

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *