Similar Posts
De Helena’s
Deze week is het alweer 3 jaar geleden dat we samen met 100 fans in 2 bussen vertrokken zijn naar het mooie Wild Schönau in Tirol. Wat was het een geweldige reis en wat hadden we veel plezier. Nu heeft de band al sinds maart niet meer gerepeteerd vanwege de Corona crisis maar zo gauw het kan beginnen we weer. In de audio speler draaien we deze week het nummer “Eins, zwei oder Drei-tausend Jahre” van de Zillertaler Haderlumpen waar we in Oostenrijk veel succes mee hadden.
The Playing Rockets
Deze week een foto van The Playing Rockets uit Waalwijk.

Orion Combo
Van Betsie Kienhuis-Egberts ontvingen wij bijgaande foto van het Orion Combo. Betsie is als drumster begonnen, in 1967, bij The Little Stars maar is later over gestapt naar het Orion Combo. De andere band leden waren Zanger Gerard Rohof; Organist Berrie Vosselman en Gitarist Bertus Krabbe. Het nummer dat we hebben bijgevoegd is van het Orion Combo en de tekst daarvan is geschreven door Betsie.
Johan en Henk
Johan en Henk spelen dans- en stemmingsmuziek. Johan is zanger/toetsenist. Henk drumt en zingt de tweede stem. Johan en Henk van der Sluis zijn geboren en getogen in Onstwedde. Ze komen uit een gezin van 9 kinderen en zijn opgegroeid met muziek. Na enige tijd in diverse bandjes te hebben gespeeld beginnen de broers aan een eigen muzikale carrière als het Duo Johan en Henk. De broers staan regelmatig in radio- en tv-programma’s zoals ‘Op volle Toeren’ om hun liedjes als Geloof Hoop en Liefde, Angelina, Kijk over je schouder, Het Brandweerlied, Van Veendam noar Olle Pekel te zingen. Ze maken in die periode 40 single’s, 7 LP’s en diverse cd’s. Na 17 jaar stopt Henk met optreden en Johan moet verder met andere partners. 20 jaar later gaan Johan en Henk weer samen de bühne op voor een eenmalige reünie, in februari 2010. Dit voelt zo vertrouwd en goed dat ze besluiten om toch maar af en toe weer samen op te gaan treden. Er wordt zelfs een nieuwe cd uitgebracht, “Als vanouds”. 
Les Scalas
Een foto van de band Les Scalas in de rubriek “Herkent u deze nog”. Helaas weten wij helemaal niks van deze band, dus mocht u iets weten dan horen we dat graag.

Overlijden
Deze week ontvingen wij 2 berichten van overleden muzikanten. Het eerste bericht hebben wij ontvangen van Jos Jambor. De informatie ging over toetsenist Albert Borkent uit Hengelo. Hij is afgelopen Vrijdag 4-9-2020 overleden op 82 jarige leeftijd. Albert speelde zijn hele leven lang al piano, orgel en accordeon. Hij speelde bij diverse formaties. Bijgevoegd een visitekaartje van hem in de tijd dat hij deel uit maakte van ‘Combo A LA CARTE’. Hij speelde ook nog een tijdje bij de Quinn zangers in Borne.
Het tweede bericht bericht is gestuurd door Marinus Bekking. Deze informatie ging over Frits Oosterkamp uit Holten. Hij is dinsdag 08-09-2020 overleden op 76 jarige leeftijd. Hij was de drummer van het Saturnus Quintet.
Wij wensen de nabestaanden veel sterkte bij het verwerken van het verlies.












Hallo,
Ben eigenlijk benieuwd hoe het met de bandleden gaat. Drie ervan ken ik nog uit de tijd van Roord Oldenzaal.
Groet
Ook wij weten niet hoe het met de heren gaat maar misschien is er een bezoeker van deze site die ons meer informatie kan geven.
m.v.g.
Frans
Ik ken nog alle leden van deze band, ze speelden ook vaak bij Hotel Centraal in Haaksbergen in de jaren 60, ik weet ook dat Gert is overleden, hij was de zanger en saxofonist. Z’n broer Jaap werd Jack genoemd en was drummer zanger.
Geweldige muzikanten en zangers, dat waren de gebroeders Ekkelboom en ze bespeelden meerdere instrumenten , en waren zeer bekend en geliefd in die tijd. De gitarist in die tijd speelde bas slag en solo op dezelfde gitaar, geweldig. Zijn naam was Frits Osterveld en verder speelde Helmut Fischer op de toetsen. Ik heb hun eerste lp nog die in die tijd is opgenomen bij Telstar.
m.v.g
Chris
De zangeres (Frieda) en de gitarist (Frits Oosterveld) waren getrouwd. In 2011 is Frieda overleden. Frits is chronisch ziek en woont in een verzorgingshuis. In de Jaren 50 was Frits de vaste begeleider van cabaretier Henk Elsink, gedurende zijn succesjaren in Amsterdam. Medio jaren 70 fungeerde Sang Und Klang kort als de achtergrondband voor Gerard Houben, die tijdens het Carnaval van 1974 een grote hit had met “Maar wie holt van mekaar”. In die hoedanigheid traden ze één keer op in het muziekprogramma Op Volle Toeren. Frieda was toen al niet meer bij de band en richtte zich later op een ander muziekgenre.
Dag lieve Frieda, wees sterk Frits !!
Marcel
Sang und Klang heeft nog op de bruiloft gespeeld van mijn zuster bij Cafe Korthman in Oldenzaal met Gerrit ten Donkelaa op het arcordeon . Super goed bruilofts orkest in die tijd , het was in het jaar 1965. Ik zelf ben op zoek naar 2 cd s van hun ,teweten cd 1 von gesteren und heute en cd 2 en met gesloten ogen uitgebracht in 1999. Wie kan me daar aan helpen. bvd H.Vennegoor Ch.Detmerssraat 6 7603 sl Almelo .
Sang und Klang is jaren onze huisband in de Vereniging in Glanerbrug geweest. Veel artiesten zijn daar opgetreden met S und K als begeleidingsband. Top avonden!!