Orion Combo
Het Orion combo op herhalen. De man links op de foto Leiko stond de vorige week ook op onze site maar toen was hij lid van The Little Stars.

Het Orion combo op herhalen. De man links op de foto Leiko stond de vorige week ook op onze site maar toen was hij lid van The Little Stars.

De band Lesly Four deze week op onze site. Helaas kennen we geen namen van de muzikanten maar dat horen we natuurlijk graag. We menen dat deze band uit Enschede en omgeving komt.


Het is alweer een tijd geleden dat de Pet Boon Aven Band gestopt is om te spelen op het Paasfestijn in Geesteren. En daarom nog maar eens deze foto. Ze hebben vele jaren in Geesteren gespeeld na het Paasvuur. Diverse keren is ondergetekende er geweest en het was altijd gezellig. Jammer dat ze gestopt zijn maar ja, als de leeftijd gat tellen……

| Pet Boon Aven Band | Geesteren | Theo | Oude Avenhuis |
| Pet Boon Aven Band | Geesteren | Alphons | Oude Elberink |
| Pet Boon Aven Band | Geesteren | Alex | Oude Wesselink |
| Pet Boon Aven Band | Geesteren | Marcel | Oude Wesselink |
| Pet Boon Aven Band | Geesteren | Gregor | Oude Wesselink |
Nog maar eens Boemerang op de voorgrond maar nu in een tweemans formatie. Nadat de mannen gestopt waren met de 4 mans formatie Boemerang hebben ze nog een tijd gespeeld als `De Vier`. Nadat deze band gestopt was hebben Stanny en Jan dit duo gevormd en zo treden ze nog steeds op. Volgens Stanny blijft deze formatie zolang in stand tot ze het lichamelijk niet meer kunnen opbrengen om nog feestavonden te verzorgen. Alle soorten muziek wordt gespeeld en ook de muziek van The Shadows wordt niet vergeten.

Karin Kent (Amsterdam, 11 november 1943) was de artiestennaam van de Nederlandse zangeres Janneke Kanteman (ook wel Janna).
Na begonnen te zijn met zingen bij de band The Flying Tigers, ging Karin Kent in 1966 op de solotoer. Na haar eerste single (‘Als ik een jongen was’) kreeg ze grotere bekendheid door op het Knokkefestival het liedje Dans je de hele nacht met mij? te zingen, het door John van Olten vertaalde Dance Mama, Dance Papa, Dance van Burt Bacharach en Hal David. Een ander nummer dat door Karin Kent in Knokke met succes ten gehore werd gebracht was The Laziest Girl in Town. Op 13 augustus 1966 bereikte het liedje Dans je de hele nacht met mij? de eerste plaats in de Veronica Top 40 en was daarmee de eerste Nederlandstalige nummer 1 uit de geschiedenis van deze hitlijst.
Het carnavalsliedje Jelle sal wel sien, een Nederlandstalige bewerking van Yellow Submarine van The Beatles op een tekst van Wim Kan, verwijzend naar toenmalig premier en minister van Financiën Jelle Zijlstra, werd uitgebracht in 1967. Haar versie van De Bostella, aan het einde van 1967, werd verdrongen door de versie van Johnny & Rijk (John Kraaijkamp sr. en Rijk de Gooyer), die ermee op de eerste plaats van de Top 40 kwamen. Karin Kent had een voorkeur voor Engelstalig repertoire en heeft diverse Engelstalige opnamen uitgebracht, die door te weinig publiciteit geringe bekendheid hebben gekregen. Tijdens haar actieve carrière heeft ze o.a. opgetreden met Euson & Stax en de Dutch Swing College Band. Karin Kent heeft ook een ep uitgebracht met de Blue Diamonds en een lp met daarop zowel Nederlands- als Engelstalig repertoire.
In 1969 besloot ze te stoppen met zingen en begon ze aan een wereldreis, waarna ze in diverse landen woonachtig is geweest. Dit verklaart haar muzikale afwezigheid. Na haar terugkomst heeft ze deel uitgemaakt van het Vrouwencabaret van Natascha Emanuels en zong ze bij diverse jazz-/bluescombo’s. In 2007 zong ze regelmatig op repetities van de band The Flying Tigers, de groep waarmee ze haar muzikale carrière begon. In oktober 2011 trad Janna, onder de naam Yannah, op met The Flying Tigers tijdens het concert ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum van deze band.
Bron: Wikipedia

Deze week weer een oude foto uit het begin van de zeventiger jaren van The Little Stars uit Langeveen. Deze foto stamt nog uit het begin van de band nadat gitarist Johan Verenjans de band had verlaten en werd opgevolgd door Jan Pot. In die tijd waren de orgels nog loodzwaar en was het altijd weer een krachtinspanning om de orgels op het podium, en aan het einde van het optreden weer in de bus te krijgen. Momenteel zijn de moderne orgels (Keyboards) zo licht in gewicht dat ze zeer simpel te verplaatsen zijn.

Een foto van de band Creams deze week op de voorpagina. Wie de muzikanten zijn en welk soort muziek ze speelden is niet bekend. Aan de foto te zien lijkt deze uit de zestiger of zeventiger jaren van de vorige eeuw te komen. Informatie is altijd welkom op dehelenas@gmail.com
