Homeland

Gisteren hebben we een leuk feestje gehad in Gronau ter ere van het 25 jarig huwelijk van Manfred en Thea Kempe en ook ter ere van het feit dat Thea gisteren Sarah zag. Het was leuk om dit feest mee te maken en daarom is deze week de band “Homeland” op herhaling. Op bijgaande foto ziet u van links naar rechts: Bert Reerink -Solo Gitarist; Manfred Kempe – Zang; Hubert Mönninkhof – Bas; Kevin Bullfort – Drums; Michael Kempe – slag gitaar en Rein de Vries op Keyboard. Deze foto is ca. 2000 gemaakt.

Similar Posts

  • Combo Allegro

    “Combo Allegro” uit Overdinkel staat deze week op het podium van deze site. Deze viermans formatie bestond uit Ep van den Berg die tevens het correspondentie adres en telefoonnummer van de band beheerde. Van de andere drie muzikanten kennen we alleen de voornamen Rob, Joop en Frans. Als een van de lezers , van deze site, meer informatie heeft over deze band dan horen we dat graag.

  • Halco’s

    De Halco’s uit de kop van Overijssel vandaag op onze site. Misschien zijn er lezers die ons iets meer van dit trio kan vertellen, dan horen we dat uiteraard graag.

  • Eastlanders

    De band “Eastlanders” deze week op de voorgrond. De band speelde begin jaren 70 van de vorige eeuw veel bij Roord in Oldenzaal. Ik vond het altijd een genot om naar te luisteren.

  • The Little Stars

    Deze week een foto van The Little Stars uit Langeveen. De foto zal genomen zijn rond 1970 tijdens een optreden. Vlnr: Gerrit Schuurman, Ria Schuurman – Pierik, Johan Verenjans en Betsie Kienhuis – Egberts. Drumster Betsie slaat momenteel de maat bij De Helena’s.

     

  • The Klengola’s

    Onlangs kregen wij een foto in handen van Bennie Engelbertink die de toetsenman was bij The Klengola’s. Bennie was de broer van Bertus, Jannie en Leo die allen uit de zeer muzikale familie Engelbertink komen. Omdat we erg blij zijn met deze foto plaatsen wij deze nu. We wachten op meer beloofde foto’s die we dan zeker op een later tijdstip zullen plaatsen.

  • de Helena’s

     

    Een foto van “de Helena’s” uit 1969. In de zomer van 1969 en 1970 heeft deze band meerdere keren opgetreden in de open lucht bij Camping “de Witte Berg” en camping “de Bronnen” in Ootmarsum. Regelmatig kwam dan de Politie (Kottink en Hesselink) uit Ootmarsum om te vragen of het iets zachter kon want er waren klachten van, zoals zij het noemden “kwakers”, mensen die de muziek te hard vonden. Als u zich nu bedenkt dat er in 1969 werd gespeeld met een Dynacord zangversterker, Eminent ll, die een vermogen had van ongeveer 80 Watt dan lag de “pijn” grens qua geluid wel heel laag.  Onlangs heeft de band “Fluitje van een cent” in de open lucht opgetreden bij camping “de Witte Berg” met een vermogen van de versterker van ca. 800 Watt. Er waren leden van “de Helena’s”bij dat optreden en wij vonden de geluidsterkte  zeer aanvaardbaar en we hebben ons prima vermaakt. Op de foto van links naar rechts: Frans van de Aa, Bennie Lenferink, Frans Heerink, Frans Schulten en Truus Braakhuis.

    Helena's 1969 5

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *