de Helena’s

Vanwege de kermis, die a.s. vrijdag weer gaat beginnen, een foto van de Helena’s die in 1971 gemaakt is. V.l.n.r. op de achterste rij: Frans Heerink, Roland Urban, Truus Bekke – Braakhuis en Frans Schulten. Hurkend op de voorgrond Benny Lenferink

Similar Posts

  • De Helena’s

    Aankomend weekend is het weer de Koale karmis in Oatmuske (koude kermis in Ootmarsum) en dan stromen de bezoekers van heinde en verre Ootmarsum weer binnen. Een plaatselijke café houder vertelde eens dat hij van de opbrengst van de kermis zeker tot Pinksteren ervan kon leven. Bijgevoegd is een foto van “de Helena’s” uit 1971 bij een Suikerspin kraam. ‘S morgens voor de kermis werden er foto’s gemaakt door Herman Haarhuis. en nu 54 jaar spelen de Helena’s nog steeds en hopen op 2e kerstdag de 58ste verjaardag van de band te vieren. Op de foto zangeres Truus Braakhuis; en de mannen v.l.n.r.; Frans Schulten Gitaar en Zang; Frans Heerink Drums en Zang; Ronald Urban Saxofoon en zang; Benny Lenferink Toetsen en zang.

     

     

  • Tik Sound

    Hieronder een band uit 1966 genaamd Tik Sound. Dit artikel hebben we doorgestuurd gekregen maar we weten niet wie de schrijver van onderstaande is. De enigste muzikant die wij kennen is Joop van Liefland die later o.a. bij de band Bemsha en The Creations heeft gespeeld.  Mocht iemand hier meer van weten te melden dan horen wij dat uiteraard graag.

  • De Helena’s

    Bijna is het zover dat “de Helena’s “met 2 bussen vol vertrekken naar Oostenrijk. Om iedereen alvast op te warmen vandaag een nieuwe foto die gemaakt is door Evi Fotografie in Albergen. 

  • De Helena’s

    Volgende week van 8 tot 10 November is weer de Koale Karmis in Ootmarsum. De Helena’s hebben van 1970 tot 1976 tijdens de kermis gespeeld bij Café Restaurant “De Rozenstruik”. Graag denken wij nog steeds terug aan die tijd.  Op de foto achter vlnr. Roland Urban, Frans Schulten, Truus Bekke – Braakhuis en voor vlnr. Benny Lenferink en Frans Heerink.

     

  • Lemon Band

    Deze week een foto van de Lemon Band. We kunnen niet de namen van de muzikanten en ook hebben we geen idee wat het verschil tussen de Lemon band en de Lemmon band is. Er zijn vast en zeker lezer die ons dit kunnen vertellen.

    Van Ronald Loesink kregen we de volgende informatie: Begonnen als Lemon Five / Lemmon Five werd de naam Lemon Band /
    Lemmon Band. Op de foto boven v.l.n.r. Wim Langkamp – Ronald Loesink – Kristel Schepers- Paul Schepers. Onder v.l.n.r. Jannie Roerdink – Jan Stomps.

  • Die Steier Twins

    Afgelopen vrijdag hadden wij een feestje en ter ere van de jarige waren “Die Steier Twins”  uit Borne uitgenodigd om de gasten met hun Harmonica’s op te wachten en muzikaal te begroeten. Als deze nu 13 jarige broers Gigengack met het zelfde plezier blijven spelen dan zullen we beslist vaker van hun horen.  Als U meer over deze jongens willen weten kijk dan even op hun website www.steiertwins.nl.

     

    Op verzoek van Franco en Ferry hebben wij de foto weggehaald op 13-09-2013. Na enige correspondentie is ons niet duidelijk geworden wat de reden is. Ze schrijven dat er geen reclame voor hun gemaakt hoeft te worden. Ondanks het wat vreemde verhaal respecteren wij hun vraag. 

     

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *