Wim Sonneveld

Vandaag lazen we in de krant dat aankomende week weer de Evergreen top 1000 wordt uitgezonden op NPO radio 5. Ook dit jaar staat het nummer Het Dorp, van Wim Sonneveld (1917-1974), weer op plaats 1 gevolgd door het nummer Du van Peter Maffay. Het nummer Het Dorp werd in mei 1974 uitgebracht en neemt vele mensen in gedachten weer mee naar hun kindertijd in de jaren 50 en 60 van de vorige eeuw. Daarom draaien we deze week dit nummer op onze site en willen hiermee Wim Sonneveld, weer even, in het zonnetje zetten.

Similar Posts

  • Mans & Graads

    Dit duo uit Hengelo begon begin 50 er jaren met optreden en hebben dit volgehouden tot na hun 25 jarig jubileum. De bijgaande plaat dat u hoort is ook van dit duo en daarin vertellen ze onverbloemd dat alle Twentenaren trots moeten zijn op hun streek en op hun taal. En hierbij sluit ondergetekende zich graag bij aan. Duo Mans en Graads Hengelo (2)

     

  • The New Beats

    New Beats, The Groningen Don Müller Gitaar 1962
    New Beats, The Groningen John Simon Bas 1962
    New Beats, The Groningen Roelof Vellinga Gitaar 1962
    New Beats, The Groningen Rudi Roelaarts Gitaar 1962
    New Beats, The Groningen Wim van Gorkum Drums 1962

  • Follow Me

    Nadat Frans Schulten in 1977 de Helena’s had verlaten om zich op een maatschappelijke carrière te richten werd de naam Follow Me in het leven geroepen. De bandleden waren vlnr: Benny Lenferink, Frans Heerink, Roland Urban en Henry ten Berge. In een latere, en andere bezetting, heeft Follow Me nog enkele platen opgenomen maar die komen op een later tijdstip aan de orde met een foto van de toenmalige formatie.

  • Gerard

    Deze week een foto van “Gerard”. Gerard Wigger heeft in het verleden, als solo muzikant, veel partijen van muziek voorzien. Daarvoor heeft hij als gitarist zanger in diverse bands gespeeld.

  • Dutch Boys

    Oorspronkelijk heette de band The Thunderballs, maar in 1972 werd de naam veranderd in The Dutch Boys. Het repertoire bestond voornamelijk uit komische, vrolijke nummers. De nummers werden hoofdzakelijk gezongen in het Drents dialect. Jans Hoogeveen, Henk de Roo en Cor Maatje traden in het begin alleen in Zuid-Oost Drenthe op. Zij traden in de beginperiode in etablissementen op waar ze als bezoeker niet naar binnen mochten, omdat er een minimum leeftijd van 18 jaar gold.  De groep kreeg in 1980 landelijke bekendheid met het nummer Eppo. Een optreden in ‘Op volle toeren’ bij de TROS was het gevolg. Hun single Boer Harms werd een hit. The Dutch Boys stond met dit nummer in 1982 op nummer 9 in de Nationale hitparade en tiende in de Top 40. Ook in Belgie bleef het trio niet onopgemerkt. Na het succes van Boer Harms besloten de leden van de Dutch Boys om beroepsmuzikant te worden. In 1983 traden zij niet alleen in Nederland en België op, maar ook in Duitsland en op Mallorca. In 1988 stapte Henk de Roo uit de band. Douwe Buiter verving hem. In 1994 stopte Cor Maatje en werd opgevolgd door Henk van der Glas. Na 25 jaar besloot The Dutch Boys om het aantal optredens langzaam af te bouwen. De band verkocht de apparatuur en de vrachtwagen. Jans Hoogeveen legde zijn werk als beroepsmuzikant neer. Maar eind oktober 2007 stond The Dutch Boys toch weer op het podium in Hellendoorn. Ook tijdens het Carnaval van 2008 traden zij regelmatig op. In de zomer van 2008 trad The Dutch Boys weer op in Hellendoorn, maar nu tijdens het “helders fees”. De bandleden waren: Jans Hoogeveen, Henk de Roo (tot 1988, daarna Douwe Buiter), Cor Maatje (tot 1994, daarna Henk van der Glas), Mark Maatje (tot 1994, daarna Ferry Roosien ), Ben Mohlman (tot 2012), en Youri Wessels (tot 2013).
    Bovenstaande tekst is gekopieerd uit Wikipedia. 
    Dutch Boys 2a Dutch Boys 2b

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *