Corry Konings

Deze week een foto van Corry Konings, De dame die al zoveel jaren in het vak zit had begin van de zeventiger jaren een optreden bij Café Arend in Lattrop. Haar begeleiding band de Rekels speelden al vanaf 8 uur maar Corry was in geen velden en wegen te bekennen. Telkenmale werd er omgeroepen dat ze onderweg was maar ze kwam maar niet opdagen. Tegen half elf werd er  omgeroepen dat Corry had gebeld en dat ze eerst de weg niet kon vinden maar nu in Denekamp was. Na nog een half uur wachten kwam ze eindelijk opdraven en begon met haar optreden. Op het zingen was niets aan te merken maar zo laat op een optreden verschijnen dat vond iedereen niet kunnen. Uiteindelijk werd het toch een gezellige avond en ging iedereen tevreden weer naar huis. Het was maar goed dat er in die tijd nog geen alcoholcontrole was…..

De bedragen die u hieronder ziet was  het bedrag dat er moest worden neergeteld in die tijd voor een solo optreden van Corry nadat de samenwerking met de Rekels gestopt was.

Corry Konings 1a Corry Konings 1b

Similar Posts

  • De Moonlights

    De Moonlights uit Groenlo deze week op de voorgrond. De zangeres Ali Nijland heeft ook gezongen bij The Diamond Stars en The Melody Swingers onder de naam Nathaly. Meer informatie van deze band is altijd welkom op dehelenas@gmail.comDe Moonlights 1a De Moonlights 1b

  • The Diamond Stars

    Nadat het vorig jaar niet door kon gaan , lukt het dit jaar wel. The Diamond Stars (1963 -2000)  geven a.s. zaterdag 25 oktober een eenmalig optreden in het kulturhus in Denekamp. Vanwege stem problemen van de vroegere zanger Jos Pierik wordt de zang nu gedaan door Boyke Meijerink. De vier mannen van het eerste uur Jos Pierik, Ab Boers, Willie Grote Punt en Ad Loohuis nemen de muziek voor hun rekening. We nemen aan dat menig nummer van vroeger tot nu de revue zal passeren. We wensen de mannen vanaf deze kant heel veel succes maar nog belangrijker onwijs veel plezier.The Diamond Stars 14a

  • The Early Birds

    Deze week The Early Birds op onze site. De samenstelling was H. van Eerten,  Slagwerk en Zang; H. Keekstra, Bas en rithm. gitaar en Solozang; J. Keekstra, Solo en bas gitaar en Solozang; G. Reinink, Orgel – Piano en Zang en was tevens de leider van deze band. Een tijd lang hebben The Early Birds gespeeld bij “de Kei ” in Oldenzaal. Weet u meer te vertellen over deze band dan horen we dat uiteraard graag.

  • Sunshine Combo

    Het Sunshine Combo uit Borne/Hertme deze week op de voorgrond. De Band heeft bestaan van ca. 1974 tot 1989. Onderstaande personen hebben in de band gespeeld, maar helaas weten we niet alle achternamen. Dus mocht u informatie hebben dan horen wij dat gaarne.

    Sunshine Combo Borne Bert Weghorst Bas / Zang
    Sunshine Combo Borne Johnny Neuber Bas / Zang
    Sunshine Combo Borne Franc Kleissen Trompet / Gitaar
    Sunshine Combo Borne Johan Sax / Klarinet
    Sunshine Combo Borne Gerard Trompet / Trombone
    Sunshine Combo Borne Jan Drum

     

  • The Volcano’s

    Op onderstaande foto staat in het midden een zangversterker van Dynacord die 60 watt vermogen leverde. Bijna iedereen die toen een band had speelde met een vergelijkbare versterker en toen werd er vaak gevraagd of het geluid niet een beetje zachter kon. Op dit moment wordt er veelal gespeeld met een  versterker van minimaal 2 x 500 watt ( wat niet bijzonder veel is).

  • Red Line

    De band “Red Line” uit Albergen deze week op dit podium. De leden van de band zijn ons helaas niet bekend. Wel weten we dat Miriam en Hans in de band speelde maar achternamen zijn niet bekend. Hebt u inlichtingen reageer dan op dit bericht of stuur een mail naar helenas@ziggo.nl

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *