Twente Combo

Het Twente Combo deze week in de schijnwerpers. Mocht U ons meer van deze band kunnen vertellen dan horen we dat graag.

In Mei en Juni 2014 heeft deze band nogmaals opgetreden in Goor en op internet vonden wij daarover de volgende tekst:

Het was het feest der herkenning gistermiddag in de zaal van camping Bomans, net buiten Goor. Het roemruchte Twente Combo bracht daar de voorpremière van het optreden eind juni in de tent tijdens het School en Volksfeest. Het achttal bracht een serie nummers uit de oude doos en liet zien en horen dat de sleet er, ondanks de leeftijd, nog steeds niet op zit. Het Twente Combo was in heel het land enorm populair in de jaren zeventig en tachtig en had een fanclub van meer dan 800 leden. Daarvan was een gedeelte ook gisteren aanwezig evenals de vrouw en dochters van wijlen Jan Brunnekreeft, beter bekend als Jan van de Ster. Hij was destijds de manager van de Goorse band.
Twente Combo 1a

Similar Posts

  • Jimmy Jemain & The Rapiers

    Afgelopen donderdag zijn we bij de Bond in Oldenzaal naar een optreden geweest van Jimmy Jemain & The Rapiers. Dit een een tribute band die de Muziek speelt van Cliff Richard & The Shadows. Het was een geweldig optreden waarbij de muziek tot in de puntjes werd nagespeeld. Het was heerlijk om te horen hoe o.a. de ouderwetse nagalm weer ruimschoots aanwezig was. Wij hebben genoten en waanden ons weer in de zestiger en zeventiger jaren. Wij hebben uiteraard een CD gekocht van deze band waarvan u hierbij het nummer Please don’t tease hoort. Deze Engelse band toert nog tot 13 december door Nederland dus misschien kunt u nog kaartjes bemachtigen.

  • The Musicmakers

    Deze week The Musicmakers op de voorgrond. Buiten het feit dat ze uit Zutphen komen kunnen wij er niets over vertellen. Mocht er iemand zijn die ons meer kan vertellen dan horen we dat uiteraard heel graag.

  • Adjust

    De band Adjust komt nu voorbij. De namen van de bandleden ziet u hieronder. Indien u meer gegevens van deze band heeft dan horen wij dat uiteraard zeer gaarne.

  • De Helena’s

    Volgende week zaterdagavond 25 november is het dan zover dat we de afsluiting hebben van ons 50 jarig jubileum jaar bij Gasterij Oatmössche in Ootmarsum en daarom plaatsen we deze week 3 foto’s van ons zelf uit 1971 en 1999 en 2017 om te laten zien hoe we er toen uitzagen. Volgende week spelen we ook weer met een zangeres Jorien Altena. Helaas hebben we nog geen foto samen met Jorien maar die zal er zeker snel komen. Als u nieuwsgierig bent hoe dit gaat klinken dan is iedereen van harte welkom. 

  • Pussicat

    Pussycat was een Nederlandse popgroep uit Zuid-Limburg. De band had in het midden van de jaren zeventig vier internationale hits op rij: Mississippi (1975), Georgie (1976), Smile (1976) en My broken souvenirs (1977) en daarna nog een serie hitsingles in Nederland en België. Mississippi stond in minstens vijftien landen op nummer 1 maar kende geen hitnotering in de VS, het land waar die rivier stroomt. Tweeëntwintig platen behaalden de status van goud. Het leeuwendeel van de nummers van de band, minstens 55, werd geschreven door Werner Theunissen. Toen Betty (1952-2024), Marianne (1951) en Tonny (1953) Veldpaus tussen de zes en acht jaar oud waren, kregen ze van hun stiefvader Stefan Kowalczyk elk een gitaartje cadeau. Ongeveer een jaar later vormden ze hun eerste zangtrio, de Drie Zingende Zusjes. Daarna traden ze op als The BG’s from Holland, ook wel Beat Girls From Holland. Eerst was José Schokkenbroek de drumster en in 1968 nam de 13-jarige Tonny Jeroense de stokjes over. In 1969 of 1970 werd de naam gewijzigd in Sweet Reaction. In 1970, 1971 en 1975 verschenen drie singles. Hoewel deze geen notering in de hitlijsten behaalden, kwamen ze wel in een uitzending van Eddy Beckers The Eddy-go-round show te staan, waar die keer ook Demis Roussos en Soulful Dynamics optraden.

    Bron: Wikipedia

  • Las Palmas

    Deze week het trio “Las Palmas” in het zoeklicht. De namen van de band leden staan onderaan de foto. Vermeld kan worden dat Gerard Wigger eerder in meerdere bands heeft gespeeld waar onder  “The Silver Wings” en “De Musketiers”. Jan Steinman heeft eerder gespeeld bij het “Maxium combo”.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *