The Eastern Brothers

Deze week kregen we onderstaande foto van The Eastern Brothers. Deze band moet uit Almelo of directe omgeving komen en zou bestaan hebben in de jaren 70 van de vorige eeuw. Als u ons meer kunt vertellen over de band dan horen wij dat graag op mail adres helenas@ziggo.nl
The Eastern Brothers 1a

Similar Posts

  • De Amarado’s

    Via Jos Jambor kregen wij een foto van De Amarado’s. Dat vonden wij vreemd want op 8-10-2011 hadden wij een foto geplaatst, op onze site, van De Amerado’s. Jos was het met ons eens en heeft contact gezocht met Willie (Wim) Hemme en die vertelde aan Jos dat de juiste naam moest zijn “De Amarado’s”. Ook heeft Willie verteld dat de band ca. 18 jaar heeft bestaan. Hieronder nogmaals de foto’s die wij in ons bezit hebben.

     

     

  • De Helena’s

    Bijna is het zover dat “de Helena’s “met 2 bussen vol vertrekken naar Oostenrijk. Om iedereen alvast op te warmen vandaag een nieuwe foto die gemaakt is door Evi Fotografie in Albergen. 

  • De Paladijns

    De Paladijns 1968-1975:

    François de Laat (orgel, accordeon, zang), Anita van Loon (gitaar, zang), Mariska van Loon (gitaar, zang), Ludo Verhulst (gitaar, basgitaar), Françis de Backer (drums), Jos Stuyts (trompet) sedert  1973

    Het trio De Paladijn werd in 1964 opgericht door de zwagers François de Laat en Françis de Backer samen met Ludo Verhulst. François zag de naam Paladijn (een ridder die voor zijn idealen vocht) op een sigarendoosje staan. Ludo Verhulst en Françis de Backer hadden daarvoor bij de gitaargroep The Black Devils gespeeld. Ze traden ook op onder de naam The Paladins.

    In 1966 kwam Anita van Loon, de latere echtgenote van Ludo Verhulst, als zangeres bij The Paladins. Haar zusje Mariska sloot zich in 1968 bij de band aan en ging men verder in de stijl van Corry & De Rekels als De Paladijns. Trompettist Jos Stuyts kwam in 1972 bij de groep. Ze werden een populaire amusementsgroep in de West-Brabantse grensstreek. Veel optredens vonden plaats in Zaal Verhoeven in Nispen.

    In 1969 brachten ze in eigen beheer een loonpersing single uit op het Telstar label van Johnny Hoes. De oplage van 500 stuks was snel uitverkocht en Telstar besloot de groep een platencontract aan te bieden en de single Vaarwel, ik wil je nooit meer zien! / Hou jij van mij? zelf uit te brengen. Er volgden in de komende jaren nog een 5-tal singles en alle 12 nummers  werden ook nog eens op een LP uitgebracht.

    In 1972 verschenen ze in het populaire TV programma ‘Op Losse Groeven” en brachten daar Hou jij van mij? Ze traden nog enkele malen op voor de Nederlandse TV.

    In Zaal Geerts te Stampersgat vierden ze in oktober 1973 hun 10 jarig bestaan en gaven ze in 1975 ook hun laatste concert toen de groep werd ontbonden.

    De Paladijns worden momenteel nog veel gedraaid door de zend Piraten en tijden de grote Piraten festijnen in het land.

    Bron: Wikipedia

  • De Serenado’s

    Afgelopen week kregen wij een reactie op de foto van Gerrit Wijlens die we eerder hebben geplaatst. Deze reactie kwam van André Dwars en Theo Wijlens, en de laatste is inderdaad de zoon van Gerrit. In het verhaal dat ze stuurden verteld André dat Gerrit Wijlens altijd het grote voorbeeld voor hem is geweest en dat hij zodoende ook accordeon heeft leren spelen. André en Theo hebben samen “de Serenado’s” opgericht en ze spelen nog altijd om feesten en partijen op de luisteren. Meer informatie is te vinden op hun website www.deserenados.nl

  • The Cats

    Deze week hoorden we dat Cees Veerman, lid van de Volendamse formatie The Cats, op 70 jarige leeftijd is overleden. De grootste successen hadden ze eind zestiger en zeventiger jaren. Ik denk dat er geen band is in Nederlands die geen nummers van The Cats heeft gespeeld en zelfs nu nog zoveel jaren later. Ter herinnering aan hem draaien we hierbij het nummer “Shure he’s a cat” waarbij Cees de lead zanger was.The Cats 1a GEPLAATST The Cats 1b GEPLAATST

  • The Little Stars

    Op herhaling nogmaals “The Little Stars” uit Langeveen. Vlnr op de foto ziet u Jan Pots, Gitarist; Betsie Egberts, Drum; Ria Pierik, Bas Gitaar en de leider van de band Gerard Schuurman. Deze band heeft vele bruiloften en partijen verzorgd met hun muziek. Een belangrijk aandeel van de foto’s die u wekelijks op deze site ziet hebben we gekregen van Gerrit Schuurman en van Betsie Egberts waarvoor natuurlijk onze hartelijk dank. 

2 Comments

  1. Hallo Bert,

    Dank voor je reactie. Mocht je nog meer foto’s hebben met namen e/d/ dan zou ik ze graag van je willen ontvangen.

    mvg Frans

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *