De Helena’s op de Kermis in Ootmarsum

Enkele weken geleden werd ons een foto toegestuurd waarop “de Helena’s” staan samen met Gerard Ekelhof ( oftewel “Tuin”) de uitbater van Café De Guldene Crone. De foto werd ons ongestuurd door de zoon van  “Tuin” Gerard Junior. Deze foto werd genomen in het café van “Tuin” tijdens de kermis van 1971 toen “de Helena’s” een foto reportage maakten in en bij de kermis attracties. De foto’s zijn gemaakt door Herman Haarhuis. Alhoewel we deze foto ooit al eens geplaatst hebben willen we als eerbetoon aan ‘Tuin”, die we onze manager noemden, de foto deze week nogmaals tonen. helena's 1971 4

Helena's 1971 1

 

Similar Posts

  • The Diamond Stars

    The Diamond Stars zijn met onderstaande foto al eerder aan de beurt geweest in deze rubriek maar op dat moment was de naam van de Bassist niet bekend. Nu weten we dat zijn naam Hennie Rikhof  is en dat hij destijds uit Hengelo kwam . Deze informatie is ons verschaft door Leo van Otten die we uiteraard hartelijk danken.

    Deze foto is eigenlijk de platenhoes van de eerste single die ze gemaakt hebben in 1977. De verdere bezetting was in die tijd: Saxofoon Appie Boers, Orgel Willy Grote Punt, Drums Adje Loohuis, Zanger-Gitarist Jos Pierik.

  • Tony Bass

    Tony Bass, pseudoniem van Thieu Baats (Eindhoven, 12 maart 1934 – Valkenswaard, 11 oktober 2005) was een Nederlands zanger en liedjesschrijver. Hij werd bekend in de jaren 60 van de twintigste eeuw. Hij maakte vooral naam met enkele carnavalskrakers. Zijn eerste grote hit was Dat is het einde (1965).

    Zijn meest succesvolle single Ik ben met jou niet getrouwd (1968) – een Nederlandse tekst op de muziek van het Spaanstalige nummer Salud, dinero y amor van Digno García y los Carios – werd opnieuw uitgebracht in 1989 en gecoverd door Doenja in 2017. In 1969 scoorde hij met het lied Gina Lollobrigida weer een grote hit, geschreven en geproduceerd door Jack de Nijs (Jack Jersey) over de Italiaanse filmactrice. Zijn carnavalshit Bij ons staat op de keukendeur, geschreven door Wim Kersten, dateert van 1970.

    Bron; Wikipedia

  • Overgang

    “Wij maken nog muziek uit de tijd dat sex vies was en de lucht nog schoon”. Deze uitspraak staat te lezen op de website van “de Overgang”. En deze band hebben we enkele jaren terug ontmoet in Oldenzaal waar ze speelden bij Markt 19. We hebben genoten van hun optreden en daarom vinden we het jammer dat ze afgelopen herfst zijn gestopt. De groep bestond uit Jan Riem, Drums; Henk Nijhof, Bas; Arie Kuiper, Gitaar/Zang en André Dijkslag, Gitaar/Zang.  Op 08-10-2011 hebben ze hun afscheidsconcert gegeven in café België in Almelo. Deze mannen maakten nog muziek met het echte Sixties geluid.

  • Saturnus

    Deze week een foto van de band Saturnus. Wie de leden van de band zijn weten we helaas niet maar daar kan ons vast een bezoeker van deze site wel vertellen. We hebben ook een plaatje van het Saturnus Kwartet met de titel “Ga met me mee” bijgevoegd. Of dit nummer door de hier afgebeelde muzikanten is gespeeld horen we ook graag.

  • Country Quartett

    De band “Country Quartett” is ontstaan na het stoppen van “de Wicone’s”.

    Appie Koop (organist) zocht nieuwe bandleden en vond deze in Manfred Kempe (Drum), Henk Polman (Gitaar) en Chris (Basgitaar.

  • Déjà Vu

    Deze week de band “Déjà Vu”. Volgens mij kwamen deze jongens uit de omgeving van Raalte maar als er iemand meer info kan geven dan horen wij het natuurlijk graag. De band bestond ten tijde van deze foto uit: A. Bennink, Zang-toetsen en Saxofoon; R. Lenferink, Zang en Bas; A. Kemper, Zang en Gitaar; W. Wagenmans, Zang en |Drums.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *