Similar Posts
Miranda Combo
Deze week hey Miranda Combo uit Groesbeek op de voorgrond. Uit het dorp Groesbeek en omstreken zijn diverse orkesten afkomstig die de nodige furore hebben gemaakt. Het was / is een vruchtbare grond voor muzikanten zullen we maar zeggen.

Aqua
Deze week een foto van Aqua uit Oldenzaal op de voorpagina. De drummer en zanger Marcel van deze band is de zoon van Bertus Engelbertink uit Oldenzaal die vele jaren in de Klengola Stars heeft gespeeld.

De Migra’s
Via deze site kwamen wij in contact met Stanny Goossens uit Mill. Bij de vraag of hij nog foto’s had van de bands waarin hij gespeeld had was zijn antwoord dat hij er nog wel wat had. In de afgelopen week bracht hij 3 mappen met foto’s krantenknipsels e,d,. Ik mocht de mappen wel een tijdje houden en kopiëren wat ik wilde. Uiteraard bedanken wij hem hartelijk voor het vertrouwen. Stanny is een man die al heel lang in Mill en omgeving in diverse band gespeeld heeft als, hoofdzakelijk, Solo gitarist. In de toekomst zullen we zeker meer van hem plaatsen.
Deze week plaatsen we een foto van De Migra’s uit 1969. Het duo de Migra’s zocht versterking en daarvoor werd Stanny Goossens aangetrokken. De naam van de Migra’s is een samenvoeging van de plaatsnamen Mill en Grave waar de oprichters woonden.

The Flying Comets
Van gitarist Stanny Goossens kregen wij nog de volgende extra uitleg bij deze foto.
Inderdaad, dat was de jaren ‘60 ! Net van te voren hadden wij nog de naam The Silver Strings maar aangezien wij iets ruigere muziek gingen maken hadden we onze naam snel veranderd in The Flying Comets en later in de Stones / Kinks en Beatles tijd werd het The Galleons. Met the Galleons hadden we in die tijd als amateurtjes een volle agenda en behoorlijk populair onder de jeugd. Toen na zo’n 4 jaar optreden er de klad in kwam betreffende het soort muziek en de dansorkesten weer in trek kwamen ben ik in 1969 naar de Migra’s gegaan en kon ik beroeps worden! Een orkest met 3 personen voor dansavonden en stemmings muziek. Met het singeltje de Derde Man ( waar ik toevallig de bas / begeleiding en solo – gitaar speelde ) en op de radio regelmatig gedraaid werd en waar in de platenzaken veel vraag naar was mochten we plots van Delta uit Haarlem een LP uit brengen.
Later, toen ik zelf band Boemerang op richtte met andere muzikanten hebben we wederom The Thirt Man uitgebracht maar wel van betere kwaliteit vind ik.
Daarom, als je me een plezier wilt doen dan graag De Derde Man van Boemerang. En wens de luisteraars namens “ Boemerang “ allemaal veel gezondheid en
geluk !!!
mvg Stanny

Les Moustaches
Na een weekje vakantie is het weer hoog tijd voor om een weer een band uit het verleden aan u te presenteren. Deze week hebben wij gekozen voor de band “Les Moustaches” uit Borne. Helaas hebben wij geen namen van de leden van deze band maar gezien de vele reaktie die op de site of achter de schermen krijgen hopen we ook dat we op deze foto de nodige informatie zullen ontvangen. Hebt u tips of hebt u foto’s van oude band die u graag geplaatst zou willen hebben dan zijn deze altijd meer dan welkom.
De Electronica’s
De Electronica’s, Bert van Gageldonk, Jules Ketelaars en Marijn Heeren, was oorspronkelijke een gezelligheidsorkestje dat met name optrad in café De Kroon in St. Willebrord. Het trio tekende in 1967 een contract bij Phonogram Records, dat hun eerste single Electronica-polka uitbracht. Begin jaren 70 tekende De Electronica’s bij het platenlabel Telstar-label van Johnny Hoes, dat vervolgens regelmatig singles van het trio uitbracht, waaronder De Vogeltjesdans, dat oorspronkelijk de B-kant was van het liedje Radio 2000.
Door het uitblijven van enig (commercieel) succes buiten De Vogeltjesdans, kunnen De Electronica’s tot de eendagsvliegen gerekend worden. Het nummer is oorspronkelijk gecomponeerd door de Zwitser Werner Thomas als het instrumentale ‘Tchip tchip’. Wereldwijd zijn er 35 miljoen singeltjes verkocht van “De Vogeltjesdans”.






