The Switch Combo

In “Herkent u deze nog” deze week “The Switch Combo”. Deze band bestond uit R. Vaneker, sax, klarinet, zang; T. Koerselmom, orgel, accordion, zang; J. Sterrenburg, drums, zang ; M. v. Keulen slag- en basgitaar, zang. Op de kaart stond ook reclame van J. v. Weersel en Zn uit Enschede waar de band het instrumentarium had gekocht.

Hebt u misschien meer informatie voor ons over deze band dan horen we dat uiteraard graag.

Similar Posts

  • Die Hegl

    Afgelopen week zijn we een weekje in Tirol geweest en hebben daar weer genoten van de prachtige omgeving en de muziek. Met onderstaande foto van Die Hegl en het nummer “Zillertaler Huttengaudi” willen we alle Oostenrijkse muzikanten complimenteren met de prachtige muziek die iedereen ten gehore brengt.

  • De Boswachters

    De Boswachters was een Nederlandse band uit Kampen.

    In 1997 richtte een vijftal uit Kampen de band op. De naam is gekozen omdat men als boswachter alles tegen kan komen, net als wanneer men op het podium staat. Begin 1998 kwam het (live) album ‘T Loerende Gevoar! Live uit. Van dit album verschenen twee singles: Jaldaldee (Maak Oe Eigen Muziek) en Het Bananenlied (Yes, We Got No Bananas). De laatste single werd een groot succes nadat Patrick Kicken het nummer erg veel draaide in zijn 3FM radioprogramma Kicken voor je kiezen, waarbij producer Sander van Minnen met open microfoon meezong (zonder dat hij dat in de gaten had) waarna het nummer ineens heel veel werd aangevraagd. Het Bananenlied werd daarna ook door andere dj’s steeds vaker gedraaid en werd uiteindelijk zo’n grote hit dat het zelfs een gouden plaat opleverde. Het origineel stamt uit 1914 onder de titel Yes, We Got No Bananas en werd geschreven door Frank Silver en Irving Conn voor de Engelse zanger Harry Fay, die er in 1914 een groot succes mee had. Het nummer is daarna in allerlei verschillende uitvoeringen (waaronder deze van De Boswachters) uitgebracht. In 2003 maakte de band nog enkele nummers voor de film De schippers van de Kameleon, waaronder Kameleon en de titelsong Wind In Mijn Haren. In 2005 is de band opgeheven. Marco Hulsebos, Oscar Persijn en Robin Abma zijn verdergegaan in Scrum. Bovenstaande tekst is gehaald uit Wikipedia waar nog meer informatie van de Boswachters te vinden is.

  • The Silver Wings

    Als band van de week dit keer “The Silver Wings” uit Weerselo / Saasveld.

    De bezetting van de band was:

    Ben Oude Mulders, saxofoon, zang; Gerard Wigger, solo begeleidingsgitaar, zang; Gerard Löbker, drums, zang; Harry Bruns, bas- en slag gitaar; Ben Senger, orgel, accordeon, zang.

One Comment

  1. De band heeft 34 jaar bestaan ,in verschillende bezetingen Eerst als vrienden band,en in 1966 als band voor bruiloften en partijen,onder de naam de jolly jokers, 1969 als The switch como,voor dansavonden ,feestavonden ,bruiloften 1975/1976 platen en een TV optreden KRO bij ons in,Wapen van Beckum,radio opnames VARA en KRO. 1977 opname duitse LP 1978 naam orkest Switch,TV dreschabe Koln DLD,Toen aangesloten bij artiesten buro BVM Enschede ,toen kwamen wijzegingen in band,tot top 40 orkest,dancing 6 personen incl zangeres,begeleidinds orkest. feestavondorkest, 5/6 personen.bruiloftorkest,4/5 mans orkest,de naam heb ik gehouden TOT NU

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *