• Maxium Combo

    Het Maxium Combo deze week in de schijnwerpers. Deze band Speelde eind jaren 60 en de jaren 70 veel op bruiloften en partijen en verzorgde ook jarenlang  de dansavonden bij Royal en de Waarbeek in Hengelo. De bezetting bestond uit vlnr: Albert de Jong, Zang en Saxofoon; Jan Steinman, Drums en Zang; Henk Spiele, Orgel en Zang; Fons Visser, Basgitaar en Zang; en van de trombonist en saxofonist is ons helaas de naam ontschoten. Mocht iemand ons dit kunnen melden dan houden wij ons aanbevolen. 

  • Jefke

    Jefke zit op de stoep met een stok in een hondepoep te roeren.
    De postbode komt voorbij en vraagt aan Jefke wat hij aan’t doen is. ‘Een postbode aan het tekenen , zegt Jefke.
    Kwaad loopt de postbode door en doet zijn verhaal aan de ‘ Broeders van Liefde’, die een straat verder in hun combi zitten te mediteren.
    ‘Wacht’, zegt één van de politieagenten, ‘eens zien of hij dat bij ons ook durft !
    ‘Zij wandelen naar Jefke en vragen : ‘Awel brave jongen, gij zijt toch geen politieagent aan het tekenen hoop ik?
    ‘Jefke: ‘Nee nee, maak U maar geen zorgen, daar heb ik niet genoeg stront voor….’ .

  • Combo Allegro

    “Combo Allegro” uit Overdinkel staat deze week op het podium van deze site. Deze viermans formatie bestond uit Ep van den Berg die tevens het correspondentie adres en telefoonnummer van de band beheerde. Van de andere drie muzikanten kennen we alleen de voornamen Rob, Joop en Frans. Als een van de lezers , van deze site, meer informatie heeft over deze band dan horen we dat graag.

  • 50+

    50+

    Om hem recht te krijgen,

    moet je hem nat maken.

    Om hem nat te maken, moet je erop zuigen.

    Om hem te laten staan, …

    moet je eraan likken.

    Om hem erin te krijgen,

    moet je duwen en mikken.

    pfffff ….


    ‘t Is niet simpel om die draad door die naald te krijgen.

    als je 50 plusser bent!!

  • The Little Stars

    Op herhaling nogmaals “The Little Stars” uit Langeveen. Vlnr op de foto ziet u Jan Pots, Gitarist; Betsie Egberts, Drum; Ria Pierik, Bas Gitaar en de leider van de band Gerard Schuurman. Deze band heeft vele bruiloften en partijen verzorgd met hun muziek. Een belangrijk aandeel van de foto’s die u wekelijks op deze site ziet hebben we gekregen van Gerrit Schuurman en van Betsie Egberts waarvoor natuurlijk onze hartelijk dank. 

  • Gesprek tussen chirurgen

    De eerste zegt:

    Ik heb het liefste een boekhoudstertje op mijn tafel.
    Als je haar opensnijdt, vind je alle organen genummerd.
    Verdomd makkelijk opereren.

    De tweede zegt:
    Ja, dat zal.
    Ik had een elektricien. Alles in het lichaam was geordend en op kleurcode.

    De derde zegt:
    Nee, nee.
    Mensen die in bibliotheken werken, die zijn het beste om te opereren.
    Alles in hun lichaam ligt op alfabetische volgorde.

    De vierde zegt hierop:
    Ik heb het liefste constructiebouwers.
    Die mannen hebben er begrip voor als je reserveonderdelen over hebt.

    De vijfde zegt uiteindelijk:
    Jullie hebben het allemaal goed mis.
    Politieke leiders zijn het makkelijkst.
    Geen ruggengraat, geen hart, geen ballen, geen hersenen
    en je kunt ongemerkt hun reet met hun kop verwisselen.
    Dat valt niemand op !!

  • Saturnus Quintet

    Bijgaande foto uit 1973 is van het “Saturnus Quintet”. De namen van alle bandleden zijn ons niet bekend maar er zullen vast wel muzikanten of fans van het “Saturnus Quintet” zijn die ons dat kunnen vertellen.

  • Weddenschap

    Er lopen 2 blondjes samen over een brug.
    Ze blijven halverwege staan om even te kijken.
    Het ene blondje zegt: ‘Wat is de Maas toch mooi he?”
    Waarop de andere zegt: “Mens, dit is de Maas niet maar de Rijn!”
    Er ontstaat een hele felle discussie over welke rivier het zal zijn. De meiden komen er maar niet uit en de ene zegt: “Weet je wat, ik duik nu naar beneden en haal een maassteen naar boven, dan kan je zien dat het de Maas is!” Dus zo gezegd zo gedaan, de ene springt naar beneden en de ander blijft wachten..
    Na 2 uur komt het ene blondje kreunend en kermend, met alle botten gebroken, naar boven gekropen.
    Vraagt de andere: “En en en, was het de rijn of de maas?”
    Zegt het ene blondje:”Geen van tweeën, het is de A4!!”

  • Gemini

    Deze week het trio “Gemini” uit Enschede als blikvanger op deze site. De bezetting bestond uit Herman Lippinkhof, Wim Hietbrink en Riny Pleysier.