• Voorlichting

    Een verhaaltje van een vader aan zijn zoontje:
    Een man wandelt in een supermarkt (A.H.) met zijn 8-jaar oude zoontje.
    Toevallig lopen ze langs een condoom uitstalling,
    en de jongen vraagt:
    ‘ Wat zijn dat, Papa?’
    Waarop de man heel kalm reageert:
    ‘Dat zijn condooms mijn jongen,
    Mannen gebruiken ze om veilig sex te hebben.’
    ‘Oh ja,zegt de jongen, ja dat heb ik gehoord in de sex klas op school.’
    Hij kijkt naar de uitstalling en pakt een pakje van 3 en vraagt:
    ‘Waarom zitten er 3 in dit pakje?’
    De vader antwoord:
    ‘Die zijn voor de jongens van de hogere school..Eén
    voor Vrijdag…Eén voor Zaterdag….en Eén voor Zondag.’
    ‘Cool. zegt de jongen’
    Dan ziet hij een pakje van 6 en vraagt:
    ‘Voor wie zijn deze dan?’
    Die zijn voor universiteits studenten, ‘antwoord de vader,
    Twee voor Vrijdag…Twee voor Zaterdag… En Twee voor Zondag’
    ‘WOW!’ zegt de jongen, ‘en voor wie zijn deze
    dan,vraagt hij, terwijl hij een pakje van 12 op pakt.!
    Met een zucht en een traan in zijn oog, de vader antwoordt:
    ‘Die zijn voor de getrouwde mannen.
    Eén voor Januari…Eén voor Februari.. Eén voor Maart….Eén voor April……………………

  • Gold Stars

    Deze week een band in de schijnwerpers die lang geleden bestaan hebben. De band  Gold Stars uit Oldenzaal. Uit welke tijd deze band stamt is niet exact te zeggen maar gezien het feit dat er geen microfoons en luidsprekers te zien zijn is het wel lang geleden. Iedereen die meer informatie heeft kan dit aan ons melden. De namen van de band leden staan hieronder vermeld.

     
  • In de kranten

    Ook voor en na het laatste jubileum concert van de Helena’s heeft er weer het nodige in de krant gestaan. Hieronder een korte impressie.Dinkellander 20-03-2013

    Weekkrant Dinkelland 19-03-2013004

    Op en Rond de Essen 13-03-2013002

     

  • Eastlanders

    Deze week staan de “Eastlanders” centraal op onze site. Deze band speelde in de zeventiger jaren bij Roord in Oldenzaal de dans avonden waar onder getekende graag ging luisteren als dat mogelijk was. Ook heeft deze band vaak de muzikale omlijsting verzorgd bij dans wedstrijden. Deze foto en nog ca 165 andere foto’s hebben we vorige week gekregen via Gerard Wigger. Gerard had op zijn beurt de foto’s gekregen van Graads oet Riessen. Zeker 150 foto’s hadden we nog niet in ons bezit waardoor we deze site nog zeker 3 jaar elke week kunnen vullen met een andere foto. Ook van Marinus Bekkink hebben we de laatste tijd foto’s gekregen en met alle foto’s die we krijgen zijn we bijzonder blij en een welgemeend dank je wel is daarvoor zeker op de plaats.

  • 45 jarig jubileum “de Helena’s”

    Gisteren was het dan zover dat we het 45 jarig bestaan hebben gevierd van onze band. Wij zijn zeer tevreden over het verloop van de avond. Ook de bezoekers waren tevreden over de avond en door velen werd er geopperd dat er enkele keren per jaar zo’n avond georganiseerd zou moeten worden. De nadruk zou daar moeten liggen op de gezelligheid en het dansen omdat dit in onze regio bijna niet meer mogelijk is. Wij als band hebben vele felicitaties in ontvangst mogen nemen en kregen zelfs nog kaarten toegestuurd waarop we bijzonder trots zijn. Ook willen we onze sponsor “de Monnik Dranken” bijzonder danken voor het feit dat we 2 nieuwe outfits hebben gekregen. Hieronder een korte foto impressie van de avond. Binnenkort zullen alle foto’s die gemaakt zijn op deze site te bezichtigen zijn.

    MENSEN ALLEMAAL HARTELIJK DANK VOOR JULLIE BIJDRAGE AAN DEZE AVOND. 



     

     

     

     

  • 45 jarig Jubileum Concert “de Helena’s”

    Op 16 maart hopen “de Helena’s” hun 45 jarig jubileum concert te geven bij Party centrum Ensink in Weerselo. Alle informatie kunt u vinden op het pamflet links. (klik op het pamflet voor een grote uitvoering). Als u weer een avond ouderwets wilt dansen, kletsen of gewoon gezellig wilt genieten van muziek van toen dan kan dat.

  • The Victorino’s

    Het is alweer drie jaar geleden dat wij onderstaande geplaatst hebben. Vandaag is het een mooi moment om de Victorino’s op herhaling te laten gaan.

    De band “The Victorino’s” is op 27-07-1954 opgericht door de gebroeders Franke uit Manderveen.

    Ze zijn begonnen met het spelen van dans avonden bij Café de Hegboer in Nutter. Deze gelegenheid heet nu de Witte Hoeve. Ook hebben ze 13 jaar de dansavonden verzorgd bij Café Restaurant Warmelink  (de Bakker) in Geesteren en 3,5 jaar bij Tibbe in Harbrinkhoek.

    Gerard Franke, Drummer ( is nu 77 jaar en speelt nog soms voor de hobby); Dikie van Nek, Trompettist ( is nu 55 jaar en speelt nog steeds); Broer Vis, Saxofonist ( is in 1966 op 49 jarige leeftijd overleden); Antoon Franke, Accordeonist ( is 27-05-1979 op 43 jarige leeftijd overleden); Jan Franke, Bassist ( is nu 80 jaar)

    De informatie en  foto is ons ter beschikking gesteld door Gerard Franke.The Victorino's 1a GEPLAATST

  • Nieuwe Website

    Misschien is het u opgevallen maar “de Helena’s” hebben een nieuwe website gelanceerd. Alle categorieën die in de oude opzet aanwezig waren zijn er nu weer. Door deze nieuwe website hebben we veel meer mogelijkheden gekregen om audio en video te laten horen en zien. Opmerkingen, suggesties of aanmerkingen op deze site kunt u sturen naar helenas@ziggo.nl Indien mogelijk zullen we zeker iets met uw reacties gaan doen.

    Onze dank gaat uit naar Mark die dit voor ons gerealiseerd heeft. 

    Bos bloemen