Bob Vrieling
Deze week een foto van de Nederlandse cowboy artiest Bob Vrieling

Deze week een foto van de Nederlandse cowboy artiest Bob Vrieling

Via Jos Jambor kregen wij een foto van De Amarado’s. Dat vonden wij vreemd want op 8-10-2011 hadden wij een foto geplaatst, op onze site, van De Amerado’s. Jos was het met ons eens en heeft contact gezocht met Willie (Wim) Hemme en die vertelde aan Jos dat de juiste naam moest zijn “De Amarado’s”. Ook heeft Willie verteld dat de band ca. 18 jaar heeft bestaan. Hieronder nogmaals de foto’s die wij in ons bezit hebben.

Jan & Kjeld is een Deens banjoduo dat populair was rond 1960. Het zong voornamelijk Duitstalige covers van bekende liedjes, maar is vooral bekend van de hit Banjo Boy.
Kjeld Wennick werd op 3 februari 1944 geboren in Gränna in Zweden en zijn broer Jan op 27 juli 1946 in Kopenhagen. Kjeld leerde al op jonge leeftijd banjo spelen en trad vanaf 1954 samen op met zijn vader Svend. Jan ging vaak met hen mee en leerde ook banjo spelen. In 1956 verving Jan zijn vader en werd het duo Jan & Kjeld gevormd. Bij optredens stond Jan altijd rechts, omdat hij linkshandig was (anders zouden de halzen van de banjo’s tegen elkaar stoten). Er was voor hem daarom een linkshandige banjo gemaakt. Jan & Kjeld namen deel aan talentenjachten en traden op voor radio en televisie, waardoor ze in korte tijd bekendheid verwierven in Denemarken en West-Duitsland. In die tijd namen Jan & Kjeld hun versie van het nummer Tom Dooley op, dat toen net populair was in de versie van het Kingston Trio. In 1959 kreeg het duo een platencontract bij Ariola. Pas met de Duitstalige opvolger Banjo Boy braken de tieners definitief door. Dat nummer haalde in Nederland de top 5 en werd in Duitsland een nummer 1-hit. Zelfs in Engeland en Amerika werden het bescheiden hitjes, wat bijzonder is voor Duitstalige nummers. (Bron Wikipedia)

Da wir wissen das wir auch Deutsche Besucher auf diese Site haben, wollen wir auch ihnen fragen: „Wenn Sie Fotos haben von Musikkapellen die in die sixties und seventies bekannt waren, dann bitten wir Sie um uns die zu Verfugung zu stellen. Selbe denken wir an die Teddy’s , die Beliebten Teddy’s und auch die Blauen Jungs.
Wir danken ihnen jetzt schon herzlich für ihre Hilfe.
Het Madigo combo uit Goor. Vaste kern hiervan waren Hennie ten Donkelaar organist en Gerrit Nijhuis( of Gait) drummer. Beiden uit Goor. Op de foto denk ik ook Joop Laukate te herkennen, ik dacht trompettist. De anderen ken ik niet. Misschien is een van hen Jansen die ook in Datos zat, bassist dacht ik.
Latere leden waren Jan Kruip gitaar en trompet. Speelde daarna in Lemon band en duo Cheers. Appie Oplaat saxofonist uit Hengelo Gelderland.
Harrie te Wierik, oa Saturnus en Lemon band ,heeft er ook nog in gespeeld in zijn beginjaren.

Amusementsorkest rond zangeres Alma Loorbach.
| In 1975 komt Alma Loorbach per toeval in contact met drummer Piet Agema, toetsenist Cor de Boer en trompettist Jaap Zwart. Zij zijn op dat moment actief als The Piecordo’s. Ondanks dat Alma dan nog op de middelbare school zit in Warffum, besluiten ze het samen te proberen, als Alma and the Piecordo’s. |
| Na het vertrek van Piet en Jaap in 1977 besluiten Cor en Alma met een nieuwe drummer door te gaan als trio. De naam wordt veranderd in Combo Alma Loorbach. De band krijgt steeds meer succes en na veel wikken en wegen nemen ze het besluit als beroepsformatie verder te gaan. |
| Nadat er inmiddels al enige singles zijn verschenen, wordt in 1980 de langspeelplaat ‘Zeehondenbaby’s’ uitgebracht. Bezetting tussen 1977 en 1982 Alma Loorbach zang; Cor de Boer Toetsen; Harry Groen Drum; Eddy Bijma Drum.
In 1982 wordt het trio uitgebreid met een gitarist-zanger. De naam verandert dan in de formatie Troef. Bron: Poparchief / Groninger Archieven
|