Calypso

Een foto uit 1976 van de Oldenzaalse Band Calypso. De bandleden zijn van links naar rechts: Tonnie van de Meche – Gitaar en zang; Edwin Keupink – Bas Gitaar; Frans Breukers – Keyboard; Benno Spray – Drummer en Gerard Breukers – Klarinet en Saxofoon.

Similar Posts

  • Twente Combo

    Het Twente Combo deze week in de schijnwerpers. Mocht U ons meer van deze band kunnen vertellen dan horen we dat graag.

    In Mei en Juni 2014 heeft deze band nogmaals opgetreden in Goor en op internet vonden wij daarover de volgende tekst:

    Het was het feest der herkenning gistermiddag in de zaal van camping Bomans, net buiten Goor. Het roemruchte Twente Combo bracht daar de voorpremière van het optreden eind juni in de tent tijdens het School en Volksfeest. Het achttal bracht een serie nummers uit de oude doos en liet zien en horen dat de sleet er, ondanks de leeftijd, nog steeds niet op zit. Het Twente Combo was in heel het land enorm populair in de jaren zeventig en tachtig en had een fanclub van meer dan 800 leden. Daarvan was een gedeelte ook gisteren aanwezig evenals de vrouw en dochters van wijlen Jan Brunnekreeft, beter bekend als Jan van de Ster. Hij was destijds de manager van de Goorse band.
    Twente Combo 1a

  • Reis naar Oostenrijk?

    Heel vaak wordt aan de leden van “De Helena’s” gevraagd,  “Wanneer gaan jullie weer naar Oostenrijk?”

    Inmiddels is het al meer dan 6 jaar geleden dat we onze derde en tot dusver laatste reis gemaakt hebben te ere van ons 50 jarig bestaan. Vaak praten we hier onderling over en zeggen dan , als we het willen dan moet het z.s.m. omdat we allemaal op leeftijd komen. De laatste 3 jaar is er binnen De Helena’s het nodige gebeurt waardoor het organiseren van zo’n reis voor ons gemixte gevoelens oproept. Frans Heerink en Roland Urban hebben we verloren door overlijden en door zware fysieke klachten. Beiden waren meer dan 50 jaar lid van de band en dan mis je toch wel wat.

    Maar omdat er zo vaak gevraagd wordt, willen we toch een peiling doen onder de lezers hoeveel mensen er interesse hebben. Mocht u interesse hebben dan horen we dat graag via dehelenas@gmail.com.

    Reageren op deze oproep houd niet in dat u verzekerd bent van een plaats. Bij voldoende interesse maken wij onze keuze, van doorgaan of niet, bekend via deze site en waar u zich dan eventueel kunt inschrijven.

  • Ben Steneker

    Ben Steneker de country zanger van Nederland (geb. te Heeg op 10 februari 1935)

    Het zal 1969 of 1970 geweest zijn toen wij met “de Helena’s” speelden op de jaarlijkse Kermis te Vasse. De kermis was opgebouwd bij het voetbalveld en het begon al gezellig druk te worden toen ik op het podium stond en richting de ingang keek. Op de achtergrond bij de ingang kon ik nog een stuk van de Zweefmolen zien en in eerste instantie dacht ik dat ik dronken was, terwijl ik in die tijd nooit een druppel alcohol aanraakte, omdat de Zweefmolen rare bewegingen ging maken en even later op zijn kant viel. Bij het ongeval zijn volgens mij 2 jongens gewond geraakt die later weer volledig hersteld zijn. Uiteraard daalde de stemming, door dit voorval, tot een dieptepunt. Rond een uur of negen kwam een man bij mij staan en vroeg of hij op het podium mocht zingen en daarbij mijn gitaar mocht gebruiken. Ik kende hem niet en dacht laat hem maar doen want slechter kan het vanavond in ieder geval niet meer worden. Hij ging op het podium staan en begon te zingen en toen herkende ik zijn stemgeluid en wist meteen dat het Ben Steneker was. Hij zong een vijftal nummers en kreeg van het aanwezige publiek een daverend applaus. Elke keer als ik de naam Ben Steneker hoor denk ik direct terug aan de kermis in Vasse en aan de mooie liedjes die hij gezongen heeft.

  • De Buren

    Dit trio “De Buren” speelde enkele jaren geleden in een klein café in Ootmarsum tijdens de kermis. De kwaliteit was goed maar het volume paste niet bij het kleine café. Mocht iemand de namen weten van de muzikanten dan horen wij het graag.De Buren 1a De Buren 1b

  • Dinkelländer Muzikanten

    Deze week aandacht voor “Die Dinkelländer Muzikanten” uit Denekamp. De grootste muzikaal leider was ongetwijfeld Theo Roelofs. De “Dinkelländer Muzikanten” brachten met de verschillende onderdelen van de groep, zoals “Die Wendelsteiner”; “Das Dinkeltrio”; “De Dinkelländer showband” en natuurlijk “Die Holzackerbub’n”, een zeer compleet en avondvullend programma. De Band is gestart in 1976 en is ca 30 jaar later gestopt. Deze foto in informatie is ons beschikbaar gesteld door Marinus Tijink uit Denekamp. Marinus was vanaf het begin bij de “Die Dinkelländer Muzikanten” betrokken als manusje van alles. Alhoewel Marinus zelf geen instrument bespeelde was hij altijd bezig om de geluids-  en andere rand-apparatuur te verzorgen. De muziek die hierbij gedraaid wordt is natuurlijk ook van “Die Dinkelländer Muzikanten” zelf. De zang wordt verzorgd door Jos Evers en Josien Veldberg. Jos is nu Kapelmeister bij de Reggestad Muzikanten en Josien vormt een duo met Herrman Lippinkhof. 

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *