Follow Me

Nadat Frans Schulten in 1977 de Helena’s had verlaten om zich op een maatschappelijke carrière te richten werd de naam Follow Me in het leven geroepen. De bandleden waren vlnr: Benny Lenferink, Frans Heerink, Roland Urban en Henry ten Berge. In een latere, en andere bezetting, heeft Follow Me nog enkele platen opgenomen maar die komen op een later tijdstip aan de orde met een foto van de toenmalige formatie.

Similar Posts

  • Combo Allegro

    “Combo Allegro” uit Overdinkel staat deze week op het podium van deze site. Deze viermans formatie bestond uit Ep van den Berg die tevens het correspondentie adres en telefoonnummer van de band beheerde. Van de andere drie muzikanten kennen we alleen de voornamen Rob, Joop en Frans. Als een van de lezers , van deze site, meer informatie heeft over deze band dan horen we dat graag.

  • Les Fugas

    Deze week een foto van de band Les Fugas. Volgens ons kwam deze band uit Twente maar zeker zijn we er niet van en ook de namen van de muzikanten kennen wij niet. Mocht u informatie hebben dan horen wij dat graag.

  • The Klengola Stars

    Afgelopen dinsdag 7 oktober 2014 is Leo Engelbertink, zanger van “The Klengola Stars” op 77 jarige leeftijd overleden. Van diverse kanten is dit aan ons gemeld en één daarvan haalde een citaat van Leo, van onderstaand interview, naar voren en melde: “Als je dat leest, dan waan je je toch direct terug in vroegere tijden”.

    Als eerbetoon aan Leo plaatsen we daarom nogmaals  dit interview. Als Leo dit kan lezen en hij hoort het bijgevoegde liedje dan weten we zeker dat hij uit volle borst mee zal zingen…..

    =============================================================================

    Onderstaand verhaal stond in het clubblad van FC Berghuizen. Met toestemming van Leo plaatsen we dit verhaal op onze site.

    The Klengola Stars zijn in 1957 opgericht, ik was toen 20 jaar. Er zat letterlijk muziek in de familie. Vader was accordeonist en van hem moeten we de muzikale genen hebben. Mijn broers Bertus en Jannie speelden ook in de band. Wat een Klengola is? De naam werd gevormd door de eerste twee voorletters van de leden. Aanvankelijk had je de Klengolas, de eerste editie zeg maar. We speelden in de buurt. De Kul in Denekamp, de Bond aan de Molenstraat, café de Vluchte vooraan in Enschede, zaal Bruins en natuurlijk bij Kothman hier om‟n hook. Daw oet Berghoezen kwamen maakte wa indruk. Het repertoire? Alles wat populair was. Of het nu Duits, Engels of Nederlands was, het maakte niks oet. Heino, Elvis en zo meer. We hebben jaren gehad dat we 3 keer per week een bruiloft deden en altijd zo‟n 20 jaar lang elke zondagavond speelden. Er zijn periodes bij geweest van zo‟n 240 optredens per jaar. Nee, van een eigen plaat maken is het nooit gekomen. Wel zijn er plannen geweest, maar daar is het bij gebleven. Of wie ok over de grens spöln? Ja zeker. In Nordhorn hadden we 2 keer een contract van een half jaar. Tja en dan Berghuizen. Om de 5 jaar was er wel een jubileum en de jaarfeesten natuurlijk. Geheid volle bak bij Kothman. Ik speelde sax, een zeer swingend instrument. Als ik het ding aan de lip zette now dan moj eens zeen. Alle jongs meteen noar de wichter hen. Want dan wist‟n ze nig hoe snel ze op de dansvloer moss‟n komm‟n, haha! Als ik een ommetje maak dan word ik als oud Klengola Star nog steeds begroet. Leuk hoor!

    Met vriendelijke groeten Leo Engelbertink.

  • De Vrijbuiters

    Het Trio de Vrijbuiters vandaag op de voorgrond van deze site.

    De Vrijbuiters was een Nederlandse band die bestond uit drummer/zanger Kees Verkaik (Lekkerkerk 7 mei 1949) , accordeonist/zanger Leo Mudde (Gouda 16 januari 1949 – en overleed aldaar, 5 april 2010) en bassist Frans Kieboom.

    Begin 1983 richtten ze samen met Frans Kieboom het orkest op. Het trio bereikte na vele Tipparade noteringen in 1990 de Nederlandse Top 40 met de singles Rode rozen gaf jij aan mij en Lieveling heb jij me niet meer nodig. In september 2004 overleed Frans Kieboom. De andere twee gingen gewoon door onder de naam De Vrijbuiters en worden veelvuldig gevraagd voor het opluisteren van feesten en partijen. Op 5 april 2010 overleed Leo Mudde aan een hartstilstand.

  • Kobra

    Deze week staat de band Kobra centraal. De band bestond uit Wim Kappert: drums en zang, Peter Meijer: Toetsen, John Geurts: gitaar en Gerard Mebius: Bas en zang. De informatie hebben we ontvangen van Gerard Mebius.

  • |

    Trio Delite

    Het trio Delite deze week in de spotlights. Helaas weten we niet wie de muzikanten zijn maar er zullen zeker lezers zijn die dat wel weten en ons willen infomeren op dehelenas@gmail.com

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *